زندگی من کجاست

در 10 سال اخیر در افغانستان حدود 28500 تن افراد ملکی کشته شده اند

16.12.1389
اراده
روزنامه اراده در مورد تلفات افراد ملکی بار دیگر مطلبی را در صفحه اول خود به نشر رسانده است. این روزنامه تلاش کرده است تا بررسی های تازه یی را از جنگ های حدود 10 سال گذشته در افغانستان ارایه کند.
اراده گفته است که نزدیک به بیست و هشت هزار و پنجصد تن از افراد ملکی در نتیجه این جنگ ها در افغانستان کشته شده اند. روزنامه در مورد فعالیت محکمه اختصاصی انتخابات نیز مطلبی را به نشر رسانده و گفته است که خوش بینی های در مورد کار این محکمه وجود دارد تا بتواند گسترده گی تقلب های انتخاباتی را برملا بسازد.


خدمتگار
روزنامه خدمتگار در مطلبی در مورد وضعیت زنده گی افغانها و مشکلات اقتصادی آنان تبصره کرده است. این روزنامه گفته است که کمک های بین المللی که به افغانستان صورت می گیرد، به طور درست استفاده نمی شود و در نتیجه مشکل افغانها همچنان باقی مانده و فقر اقتصادی دامنگیر خانواده هاست. این روزنامه همچنان مساله فعالیت های طالبان و حزب اسلامی را مورد بررسی قرار داده و از تلاش های القاعده برای ادامه فعالیت های تروریستی سخن زده است. این روزنامه با عنوان برجسته یی در بالای صفحه اول خود نوشته است که القاعده میان حزب اسلامی و طالبان میانجیگری می کند تا آنان را به هم نزدیک ساخته و میزان حملات را بیشتر بسازد.


انیس
روزنامه دولتی انیس در مورد تلفات افراد ملکی در افغانستان تبصره کرده و از دیدار رییس جمهور کرزی با قوماندان عمومی نیروهای بین المللی در این رابطه سخن زده است. روزنامه گفته است که مساله تلفات افراد ملکی و موضوع جلوگیری از آن در اجلاس شورای امنیت افغانستان مورد بحث قرار گرفته است. این روزنامه به نقل از رییس جمهور کرزی نوشته است که تکرار تلفات ملکی برای مردم و حکومت افغانستان قابل تحمل نیست. روزنامه در سرمقاله شماره امروز خود را به مشکلات زنان در افغانستان اختصاص داده و به مناسبت روز بین المللی زن، هشتم مارچ را رستاخیز بزرگ زنان دنیا خوانده است.


افغانستان
روزنامه افغانستان در مورد ریشه های بحران موجود در افغانستان تبصره کرده و تلاش کرده است تا عوامل بحران را در این کشور مشخص کند. افغانستان در سرمقاله خود گفته است که جنگ همواره جز زنده گی افغانها بوده و منجر به تداوم مشکلات گردیده است. اما این روزنامه در عین حال گفته است که تلاش های صلح در افغانستان نیز بی نتیجه و متداوم بوده است. روزنامه در جای دیگری در مورد مشکلات ناشی از مواد مخدر و فعالیت قاچاقبران نیز مطلبی را به نشر رسانده است. این روزنامه گفته است که ادامه کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان منجر به ادامه مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه افغانی گردیده است.


برشنانظری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر