زندگی من کجاست

در بزرگداشت ژیسلن و کلود

در بزرگداشت ژیسلن و کلود

PIerre René-Worms

نوشتۀ ناصر اعتمادی
امروز در موزۀ برانلی پاریس مراسمی در بزرگداشت دو روزنامه نگار رادیو بین المللی فرانسه، ژیسلن دوپون و کلود ورلون، که چهار روز پیش در شمال مالی به قتل رسیدند برگزار شد. در این مراسم با حضور صدها نفر از همکاران، دوستان و بستگان این دو قربانی، وزرای امور خارجه و فرهنگ فرانسه و همچنین رؤسا و مدیران "رسانۀ جهانی فرانسه" سخنرانی کردند.

در این مراسم یادبود همچنین پیام رییس جمهوری فرانسه، فرانسو اولاند، توسط ماری کریستین ساراگوس رییس "رسانۀ جهانی فرانسه" خوانده شد که دربرگیرندۀ رادیو بین المللی فرانسه، شبکۀ "فرانسه 24" ساعته و رادیو مونت کارلو است.
وزرای امور خارجه و فرهنگ فرانسه و همچنین رییس جمهوری این کشور در پیام ها و سخنان جداگانه شان ضمن اعلام پشتیبانی خود از فعالیت رادیو بین المللی فرانسه در نشر آزادی بیان و گردش آزادنۀ اخبار و اطلاعات در جهان و به ویژه در آفریقا اعلام کردند که در مقابل خشونت و تروریسم هرگز تسلیم نخواهند شد و خبرنگاران رادیو بین المللی فرانسه و کلیۀ رسانه های این کشور مصمم تر از قبل به فعالیت اطلاع رسانی خود در مالی، آفریقا و کل جهان ادامه خواهند داد. در مراسم یادبود ژیسلن دوپون و کلود ورلون وزیر ارتباطات دولت مالی نیز به نمایندگی این کشور و کل آفریقا حضور داشت و مراتب تسلیت، همبستگی و همدردی خود را تسلیم بازماندگان دو خبرنگار قربانی تروریسم در مالی و کشور فرانسه کرد.
امروز همچنین رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که تحقیق برای بازیافتن قاتلان ژیسلن دوپون و کلود ورلون در مالی ادامه دارد. در پیامش رییس جمهوری فرانسه تصریح کرده است که قاتلان با کشتن دو فرانسوی در واقع آزادی بیان را آماج گرفته اند. مقامات مالی گفته اند که تاکنون 35 نفر را در چارچوب تحقیق برای یافتن قاتلان ژیسلن دوپون و کلود ورلون دستگیر کرده اند. یک گروه از پلیس های فرانسوی نیز برای یاری رساندن به این تحقیق وارد مالی شده است.

امروز همچنین "سازمان خبرنگاران بدون مرز" از دولت فرانسه خواست که بعد از در دست گرفتن ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار حفاظت از خبرنگاران توسط سازمان ملل در کشورهای جنگ زده و بحران زده شود. 



رادیو بین المللی فرانسه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر