زندگی من کجاست

۲ حادثه دیگر برای خبرنگارن در افغانستان ,باز هم لت و کوب برای آزادی

فرمانده پولیس ولایت بدخشان در شمال کشور، نصیر صادق خبرنگار تلویزیون "یک" را به دلیل مطرح کردن پرسش در پیوند به دست داشتن پسر شهردار فیض آباد در قتل یک جوان در این ولایت، توهین و تهدید کرده است.
فرمانده پولیس این ولایت به خبرنگار تلویزیون "یک" گفته است که او (خبرنگار) حق ندارد درباره کارکرد های پولیس در مورد دست داشتن پسر شهردار فیض آباد در قتل یک جوان در این ولایت، از وی مقام های پولیس،
سوال کند.
این برخورد فرمانده پولیس این ولایت در زمانی رخ داده است که دو روز پیش، تلویزیون "یک" گزارشی درباره ی دست داشتن پسرشهردار فیض آباد به قتل یک جوان را به نشر رساند.
در گزارش نشر شده از تلویزیون "یک"، مردم این ولایت از ناتوانی پولیس برای بازداشت قاتلان و تامین امنیت ولایت بدخشان، انتقاد کرده بودند.
همزمان با این، گفته شده است که پسر دیگر شهردار فیض آباد، دوتن دیگر را باموتر زده است.
اما، زمانیکه خبرنگار تلوزیون "یک" دراین باره از فرمانده پولیس بدخشان خواهان اطلاعات شده است، فرمانده پولیس این ولایت، این خبرنگار را، توهین، تحقیر و تهدید کرده است.
بااین حال، بنیاد فرهنگ و ارتباط رسانه یی در زون شمال شرق، این کار فرمانده پولیس ولایت بدخشان را، به شدد نکوهش کرده است.
عبدالفتاح یاسر مسؤول پیشین مطبوعاتی کریکت بورد و ژورنالیست: شهزاده مسعود مرا لت و کوب کرد

عبدالفتاح یاسر مسؤول پیشین مطبوعاتی کریکت بورد که در چند رسانه به صفت خبرنگار سابقه وظیفهاجرا نموده، ادعا کرده است که وی را شهزاده مسعود وزیر مشاور رئیس جمهور و رئیس تیم کریکت بوردشدیداً لت و کوب کرده است.
آقای یاسر دیروز به دفتر آرمان ملی آمد و مسأله لت و کوب خودش را از سوی رئیس کریکت بوردباخبرنگار آرمان ملی در میان گذاشت.  وی گفت که شهزاده مسعود شام 18 عقرب به ستدیوی عکاسی امواقع کارته نو مربوط ناحیه هشتم آمد و مرا تهدید کرد که چرا در مورد من در رسانه ها مصاحبه می کنموپس از گفتگوی لفظی خودش، برادر و محافظانویبه من حمله کردند و مرا شدیداً لت و کوب کردند.
وی همچنان ادعا دارد که آقای مسعود از قدرت خود استفاده کرده و مرا به حوزه (8) پولیس برد و حوزهدیروز من را با ضمانت رها ساخت.
عبدالفتاح یاسر می گوید که من فساد در تیم کرکت بورد را در رسانه افشا کرده و به همین منظور وی مراتهدید و لت و کوب کرده است.
اما سمونوال عبدالکریم فایق آمر حوزه هشتم پولیس در زمینه به آرمان ملی گفت: شام 18 عقرب شهزادهمسعوکد مشاور ریاست جمهوری به حوزه هشتم تیلفونی تماس گرفت و گفت که شخصی در یک دکان درمارکیت کاته نو، آقای مسعود را توهین و تحقیر نموده و خواهان بازداشت وی شد، پولیس حوزه آقای یاسررا به حوزه انتقال داده و پس از تحقیقات ابتدایی هر دو جانب از دعوای بیشتر خودداری کردند.
به گفتۀ آقای فایق، این رویداد از گذشتۀ کریکت بورد منشاء گرفته است.
عبدالفتاح یاسر که در صفحه فیسبوک و یک وبسایت خبری از "ضعف مدیریت" شهزاده مسعود، رئیس شورای کریکت انتقاد کرد بود از سوی اما شهزاده مسعود لت و کوب شد .
آقای یاسر با سر و صورت خون آلود به دفتر بیبیسی در کابل رفته و گفته است که بخاطر انتقادهای تندش علیه رئیس و مقام‌های ارشد شورای کریکت، مورد ضرب و شتم آقای مسعود قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر