زندگی من کجاست

اعتصاب پناهجویان ایرانی و افغان در مونیخ

حدود صد پناهجو دراعتراض به شرایط زندگی خود، از پنج روز پیش در مرکز مونیخ دست به اعتصاب غذا زده اند و از نظر فیزیکی در شرایط نامساعدی بسر می برند.


تعدادی از این افراد که از نوشیدن آب هم خودداری کرده بودند، طی شب و روز گذشته به دلیل افت شدید بدنی و یا از هوش رفتن به بیمارستان منتقل شده اند.
پناهجویان که از ماهها پیش و اکثرا از کشورهایی نظیر ایران، افغانستان، سوریه و بنگلادش خود را به آلمان رسانده اند، خواستار بهره مندی از حقوق اولیه و برچیده شدن محدودیت هایی هستند که از نظر مقامات آلمانی، در زمان بررسی پرونده الزامی است.
اجازه کار، برچیده شدن محدوده تردد، برخورداری از پول نقد به جای بسته های غذا و کوتاه شدن زمان بررسی پرونده ها از جمله مطالبات اولیه این افراد است.
آنها در اعتراض به شرایط موجود نام گروه خود را گذاشته اند، «ناشهروندها».
اشکان خراسانی سخنگوی پناهجویان نسبت به واکنش احتمالی مقامات آلمانی می گوید:
« دولت آلمان درقرن بیست و یکم و درست در وسط مونیخ، یکی از گرانترین شهرهای این کشور، باید تصمیم بگیرد که جان یک عده انسان ارزش بیشتری دارد یا یک مشت کاغذ.»
درحالیکه شهردارمونیخ معتقد است مرگ حتی یکی از این پناهجویان می تواند تبدیل به یک فاجعه انسانی شود، دیگرمقامات دولتی بر این باورند که روند اعطای پناهندگی زمانبراست و ضوابط و شرایط خاص خود را دارد، لذا نمی توان صرفا در برابر چنین تهدیدی، دربست تسلیم خواسته اعتصابیون شد.
Copyright © 2013 euronews

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر