زندگی من کجاست

یک آوازخوان کمیته سویدن در افغانستان را معرفی می‌کند+فیلم

۸











صبح، کابل: لورین تالهویی، آوازخوان معروف سویدنی، به عنوان نماینده کمیته سویدن برای افغانستان، این کمیته را به مردم کشورش معرفی می‌کند.
براساس اعلامیه‌ای که توسط کمیته سویدن در کابل منتشر شده، این آوازخوان سویدنی پس از آن به اوج شهرت رسید که در مسابقه آوازخوانی اروپا در سال ۲۰۱۲ مقام اول را به‌دست آورد. او در این رقابت با آهنگ «ایفوریا» از کشورش نمایندگی کرد.
حالا این آوازخوان جوان می‌خواهد تا با استفاده از شهرت خود، اتباع کشورش را بیشتر در مورد فعالیت‌های کمیته سویدن در افغاستان آگاه سازد.
خانم لورین می‌گوید: «من همیشه در کار مبارزه با بی‌عدالتی و تضمین حقوق بشر متعهد بوده‌ام. به حیث یک هنرمند می‌خواهم از هنرم برای رسانیدن پیامم به جمع کثیری از مردم استفاده کنم. اگر موفق شوم که مردم سویدن را به کمک‌کردن با افغانستان تشویق نمایم برایم جای خرسندی است.»
خانم لورین تالهویی پس از پیروزی در رقابت آوازخوانی اروپا نه تنها در سویدن، بلکه در تمام جهان شهرت خاصی کسب کرده و حالا به کشور‌های مختلف سفر کرده می‌کند.
اننا کارین جوهانسون، سکرترجنرال کمیته سویدن برای افغانستان از همکاری لورین تالهویی ابراز خرسندی نموده گفته است: «لورین برای کمیته سویدن در افغانستان زمینه را مساعد می‌سازد تا فعالیت‌هایش را به نسل جوان سویدن معرفی کند.»
خانم تالهویی در ادامه همکاری‌اش با کمیته سویدن پس از این به افغانستان سفرهای خواهد داشت. او چندی پیش در اولین سفرش به افغانستان از کابل و قریه یاسکین بالا در ولسوالی ورسج ولایت تخار دیدن کرد.
قرار است در سال آینده کار اعمار یک باب مکتب در قریه یاسکین بالای ولسوالی ورسج آغاز شود و خانم لورین برای بازدید از جریان کار بازهم به افغانستان می‌آید.
لورین تالهویی می‌گوید: «ملاقات با مردم اعم از زن و مرد در قریه یاسکین بالای ولسوالی ورسج برایم یک تجربه عالی بود. آرزو دارم که بتوانم به زودی بازهم برگردم و با دوستانم (مردم قریه) ملاقات کنم.»
وی افزود: «برای کاهش فقر و کمک به مردم به هدف خودکفایی، تعلیم بسیار زیاد مهم است.»
او می‌گوید: «از آنچه که کمیته سویدن برای مردم افغانستان انجام می‌دهد بسیار خوشحال هستم و سخت تحت تاثیر این فعالیت‌ها قرار گرفته‌ام. به نظر من این یگانه راه درست برای پیشرفت است. من مسرت دارم که متعهد به این کار هستم.»
در همین‌حال سکرترجنرال کمیته سویدن می‌گوید: برای عملی کرد تعهدات سویدن در آینده و انجام کمک‌های دراز مدت در افغانستان، جلب توجه و تقویت همکاری مردم سویدن با این کمیته بسیار مهم است. لورین تالهویی با شهرت فوق‌العاده‌ای که میان مردم سویدن دارد، می‌تواند از طریق توجه مردم سویدن را به این کمیته جلب کند.»
سکرترجنرال کمیته سویدن هم‌چنین افزود: «او هم‌چنان می‌تواند تصویر متفاوت از مردم افغانستان در اذهان عامه در سویدن ایجاد کند. او در جریان سفرش به افغانستان و بازدید از کار اعمار یک مکتب، دانش‌آموزان افغان، والدین و معلمین آن‌ها را ملاقات خواهد کرد و می‌تواند در بازگشت به سویدن، قصه‌های فداکاری و پشتکار مردم افغانستان را به مردم کشورش بازگو کند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر