زندگی من کجاست

در مرگ خبرنگاران



در مرگ خبرنگاران
تنها چند لحظه کافی‌ هست که همه اخبار دنیارو در صفحه موبایل ،تلوزیون ،اینترنت ، داشته باشین ولی‌ تا حالا به این فکر کردین کسی‌ که این خبرو تهیه کرده  کی‌ بود فامیل دوست همسر فرزند زندگی‌ داشت تنها از خبر کپی پیس میدونین هیچ وقت به یاد کسی‌ که جانش در خطر هست نبودین 
خوب همه می‌گذارند از این موضوع و می‌رن دنبال زندگی‌ خودشو ولی‌ گاهی به چیزی که دورو بارمون هست کمی‌ فکر کنیم شاید انسانی‌ در کار بود
واقعا وقتی‌ آدم به اینکه کسی‌ میره که خبر تهیه کنه یا به وضع زندگی‌ اونجا رو به مردم نشون بده چرا باید کشته شه
چرا  کسی‌ را باید  کشتش در حالی‌ که هیچ گناهی ندارن هیچ مسؤلیتی ندران کشته شدن خبرنگاران در هرجای که باشه محکوم هست چه در افغانستان چه در آفریقا هر جای که خبرنگاری هست باید آزاد باشد آزاد باشد تا انسان‌ها توانی‌ ارتباط داشته باشن 
دنیا بدون خبرنگاری خیلی‌ سخته باور کنین دنیای که توش خبری نداشته باشین تصور کنین چند سال پیش در همین افغانستان خودمان تنها ۱ رادیو بود و بس 
امید هست که قدره خبرنگاری و خبرو بدونین 


اجساد ژیسلن دوپون و کلود ورلون، دو گزارشگر ار اف ای که روز شنبه گذشته در مالی کشته شدند، به فرانسه انتقال یافت.
اجساد ژیسلن دوپون و کلود ورلون، دو گزارشگر ار اف ای که روز شنبه گذشته در مالی کشته شدند، به فرانسه انتقال یافت.
AFP PHOTO / FRED DUFOUR

اجساد ژیسلن دوپون و کلود ورلون، دو گزارشگر ار اف ای که روز شنبه گذشته در مالی کشته شدند، به فرانسه انتقال یافت. فرانسوا هولاند، رئیس جمهور، لوران فابیوس، وزیر خارجه و شماری از مقامات دولتی فرانسه، بامداد امروز سه شنبه در مراسم تشییع جنازه این دو گزارشگر در فرودگاه شارل دوگل پاریس شرکت کردند.




هواپیمای حامل اجساد ژیسلن دوپون و کلود ورلون حوالی ساعت ٧ بامداد وارد فرودگاه شد.
در مراسم تشییع جنازه در فرودگاه، علاوه از رئیس جمهور فرانسه، خانواده و نزدیکان هردو گزارشگر نیز حاضر بودند.
رئیس جمهور فرانسه در این مراسم با رسانه ها صحبت نکرد و منابع ریاست جمهوری فرانسه گفتند که فرانسوا هولاند، فقط بخاطر همدردی با خانواده های هردو گزارشگر در مراسم شرکت کرده است.
در مراسم امروز، ماری کریستین ساراگوس، رئیس فرانس مدیا موند و سسیل مه ژی، دبیر ار اف ای، نیز شرکت داشتند.
در حالیکه تحقیقات برای شناسایی عاملین قتل فجیعانه دو گزارشگر ار اف ای در مالی آغاز شده، قرار است اجساد آنان برای کالبد شکافی به پزشکی قانونی پاریس منتقل گردد.
در حالیکه منابع نزدیک به پرونده قتل دو گزارشگر ار اف ای گفته اند ماموران فرانسوی برای تحقیق درباره چگونگی این حادثه به باماکو، پایتخت مالی رفته اند، پلیس شهر گائو، در شمال مالی، روز گذشته از بازداشت ده مظنون در این رابطه در شهر کیدال خبر داده است.
منابع وزارت دفاع فرانسه خبر بازداشت این افراد و دست داشتن نیروهای فرانسوی در این بازداشت ها را تکذیب کرده اند اما گفته اند شواهدی را در دست دارند که ممکن است در ردیابی قاتلین به آنان کمک کند.
در ادامه واکنشهای جهانی به کشته شدن گزارشگران ار اف ای، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران از این حادثه ابراز تاسف کرده و گفته است حوزه فعالیت‌ رسانه‌ها باید از هر گونه تعرض مصئون باشد.
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر