زندگی من کجاست

گزرشی بسیار تکان دهند از پناهندگانی که جانشان برای زندگی‌ بهتری بخطر میندازن حتما ببینین از بی‌بی‌سی فارسی


گزرشی بسیار تکان دهند از پناهندگانی(من شخص به این اعتقاد ندارم که همه پناهنده هستن شاید بیشتر از ۹۹% انسانهایی هستن که در زندگی‌ به دنبال راهی‌ می‌گردن که از بن‌بست زندگی‌ بیرون بیان ) که جانشان برای زندگی‌ بهتری بخطر میندازن حتما ببینین 
من خودم ۴سال پیش در همین راه بودم با تفاوت که در راه اروپا بودم راهی‌ بس خطر ناک و پر از بی‌عدالتی پرو از نبودن آنچیزی که در ذهنتان هست در اولین گام پشیمان از آمدن وقتی پا از خانه به بیرون بذارین ناخود آگاه هرچیزی که از زندگی‌ رویای در سر داشتین سیاه سفید می‌شه حرفم با کسانی هست که فقط بخاطر اقتصاد به جای می‌رن که هیچ همخانی با زندگی‌ که الان دارین نداره و کسی‌ هم که مشکل دارند باید به این نکته توجه کنن که آزادی که میگن اینجا وجود نداره شما همیشه در حرف هر حقی‌ دارین ولی‌ همیشه انسان درجه چندم هستین


سالانه هزاران پناهجوی ایرانی و افغان به آب می زنند تا خود را از راه اندونزی به استرالیا برسانند. سفری که به قیمت جان بسیاری از آنها تمام می شود. با وجود سخت گیریهای استرالیا، بازار قاچاق انسان در اندونزی همچنان داغ است. بر اساس قوانین تازه پناهجویان به جای پذیرش در خاک استرالیا به گینه نو فرستاده می شوند. فریبا صحرایی به اندونزی سفر کرده تا داستان مسیر پرتلاطم این پناه جویان را از زبان خودشان بشنود.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر