زندگی من کجاست

نمایشگاه در مورد زندگی افغان های عادی در لندن

نمایشگاه در مورد زندگی افغان های عادی در لندن

دیلی میل
روزنامهء بریتانیایی دیلی میل چاپ بریتانیا در مورد یک نمایشگاه عکاسی نوشته که در آن زندگی افغان های عادی به نمایش گذاشته می شود.

روزنامه می گوید، این نمایشگاه که روز سه شنبه در لندن به نمایش گذاشته می شود، چهره های انسانی در عقب جنگ افغانستان نام دارد.

این نمایشگاه به ابتکار موسسهء خیریهء بریتانیایی "افغان اید" در گالری به نام گالری متفاوت در لندن به روی بازدید کنندگان گشوده می شود.

به نوشتهء دیلی میل، این مجموعه که حاوی عکس های 30 نفر است، قصه های زندگی مردم افغانستان را به تصویر می کشد و زندگی شان را با جنگ افغانستان پیوند می دهد.

این مجموعهء عکس بیانگر آن است که چگونه خانواده های افغان های عادی پس از گذشت دوازده سال از آغاز جنگ درین کشور زندگی شان را سر و سامان داده اند.

به نوشتهء دیلی میل، این عکس های هیجان انگیز، الهام بخش و پر چالش نشان می دهند که چگونه شماری از افغان ها توانسته اند که به کمک موسسهء خیریهء "افغان اید" زندگی شان را از بنیاد تغییر بدهند.

دیلی میل می گوید: تصویر عبدالحفیظ یک مرد افغان هم در میان این عکس ها دیده می شود که در چهره و رخت هایش آثار سختی هویدا است و اما در چشمانش یک عالم انسانیت و آرزو درخشش دارد.


یو اس ای تو دی
روزنامهء امریکایی یو اس ای تو دی در مقالهء در مورد تحولات تازه در پاکستان نوشته که پس از کشته شدن رهبر طالبان، پاکستانی ها از انتقام هراس دارند.

در ادامهء این مقاله از قول عبدالرحمان افریدی محصل رشتهء تجارت در انستیتیوت منجمنت ساینس پشاور آمده که گفته است با گذشت هر روز اوضاع سخت تر می شود و گشت و گذار آزادانه در شهر ناممکن شده است.

افریدی افزوده که هر کس از یک ناشناس می ترسد، هر چیز می تواند رخ بدهد. افریدی در ادامه گفته است که پولیس بیش از روزهای معمولی در جاده ها به چشم می خورد.

یو اس ای تو دی می گوید، هر چند مقام های سی،آی،ای یا ادارهء استخبارات مرکزی امریکا کشته شدن حکیم الله محسود رهبر تحریک طالبان پاکستان را یک ضربهء جدی بر طالبان پاکستانی خوانده است، اما وزیر داخلهء پاکستان این حمله را نکوهش کرده و گفته است که این حمله پروسهء شکنند صلح را تخریب کرده است.

روزنامه نوشته که وزیر داخلهء پاکستان در یک خبرنامه گفته است که امریکایی ها باید چیزهای زیادی را بیاموزند. این فقط کشته شدن یک شخص نیست بل که مرگ تلاش های صلح است.

یو اس ای تو دی سخنان رحیم الله یوسفزی تحلیل گر ارشد پاکستانی را آورده که گفته است: "اکنون دیگر از گفت و گوهای صلح خبرِ نخواهد بود. در واقع، ممکن است که تحریک طالبان پاکستان کلاً ضد ایالات متحده امریکا شود."

یوسفزی در ادامهء سخنانش به روزنامه گفته است: "چون آنان برای حمله به امریکا رفته نمی توانند، مثل که در گذشته هم اتفاق افتاده، انتقامش را از مناطق پاکستان خواهند گرفت."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر