زندگی من کجاست

یک پناهجوی افغانستانی در بازداشتگاهی در استرالیا خودکشی کرد

یک پناهجوی افغانستانی در بازداشتگاهی در استرالیا خودکشی کرد

کابل پرس: رسانه های استرالیا گزارش کرده اند که یک پناهجویان افغانستان که درخواست پناهندگی او رد شده بود، به دلیل فشارهای مختلف در بازداشتگاه کوینزلند دست به خودکشی زد. این پناهجو با کشتی خود را استرالیا رسانده بود.
چندی پیش دولت قبیله گرای حامد کرزی قراردادی را با دولت استرالیا به امضا رسانده که طبق آن پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنان در استرالیا مورد پذیرش قرار نمی گیرد، به افغانستان بازگردانده می شوند. عکس از ای ای پی امضای این قرارداد راه بازگشت اجباری هزاران پناهجوی افغانستانی را از استرالیا به افغانستان بر روی دولت استرالیا هموار می کند.
این قرارداد در حالی از سوی نمایندگان حکومت قبیله گرای حامد کرزی امضا می شود که پناهجویان با به آب و آتش زدن و هزینه های بسیار از افغانستان جهنم روی زمین فرار کرده و با سختی بسیار، در مسیر مرگ و زندگی خود را به استرالیا رسانده اند. صدها تن از شهروندان افغانستان نیز همین اکنون در زندان های اندونزی بسر برده و هزاران تن دیگر نیز، راه های مختلف برای ورود به آب های استرالیا را می جویند. طبق خبر رسانه های استرالیا حدود 4300 پناهجوی افغانستانی از سال 2008 خود را به آب های استرالیا رسانده و درخواست پناهندگی کرده اند.
دولت طالبی - قبیله ای افغانستان علاوه بر داخل کشور، در خارج نیز بلای جان شهروندان این کشور شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر