زندگی من کجاست

برخورد نژاد پرستانه عساکر استرالیا +کلیپ

وزیر دفاع آسترالیا از برخورد نژاد پرستانه عساکرش در افغانستان معذرت خواست

05.01.1390
هفت شبکه، تصاویر ویدیویی را شب پنجشنبه پخش کردند که قبلاً در صفحه انترنتی فیس بوک نشر شده بود. در این ویدیو ها، در باره افغان ها با لحن نژاد پرستی برخورد شده است.

آنها در مورد افغان ها با اهانت صحبت کرده اند و یکی از عساکر گفته که مردم افغانستان متعفن استند.

استیفن سمیت وزیر دفاع آسترالیا گفته که ناوقت دیروز با همتای افغانش سترجنرال عبدالرحیم وردک از طریق تیلفون صحبت کرده و از او معذرت خواسته است.

سمیت به وزیر دفاع افغانستان گفته که احتمالاً بر علیه این عساکر بر اساس مقررات اقدام خواهد شد. او همچنان افزوده که توقع ندارد این مساله به حمایت آسترالیا از افغانستان زیان برساند.

وزیر دفاع آسترالیا امروز به رادیو آن کشور گفت:
« این اقدام تخطی یک گروه کوچک است. من آنرا کاملاً محکوم می کنم. عساکر ما در افغانستان، نباید به کسی اهانت کنند و یا در تخطی های نژاد پرستانه خود را دخیل سازند.»

آقای سمیت همچنان گفته که اردوی آسترالیا در همین مورد تحقیقات گسترده را انجام خواهد داد و سربازانی که این ویدیو را پخش کرده، از افغانستان فرا خوانده می شوند.

امان الله جیحون سفیر افغانستان در آسترالیا امروز گفت که مارشال هوایی انگس هستن لوی درستیز آسترالیا تعهد کرده که اردوی کشورش در این مورد اقدام مناسب خواهد کرد.

آقای جیحون گفته، با آنکه این اقدام نا مناسب، تکان دهنده و اهانت آمیز بوده اما او متعهد است که این عمل عساکر آسترالیایی، از تمام نظامیان مسلکی آن کشور نماینده گی نمی کند.

سفیر افغانستان همچنان گفته است، مشکل در اینجاست که شاید از این گونه اقدام ها بر ضد حکومت افغانستان و اردوی آسترالیا کار گرفته شود. 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر