زندگی من کجاست

حضور نیروهای دانمارکی در افغانستان ادامه می یابد



حضور نیروهای دانمارکی در افغانستان ادامه می یابد

نخست وزير دانمارک دیروز در ديدار با باراک اوباما رئيس جمهور امريکا بار ديگر از حمايت کشورش از نيروهاي ناتو خبر داد.

راسموسن در اين ديدار ضمن تاکيد بر نقش کليدي کشور افغانستان، خاطر نشان کرد که دانمارک چشم‌انداز روشني را براي عمليات‌ نظامي نيروهاي بين‌المللي ايساف در افغانستان پيش‌بيني مي‌کند.

رئيس جمهور امريکا نيز در اين ديدار، از اقدامات نيروهاي نظامي دانمارکي مستقر در افغانستان تقدير کرد.

گفتني است، حدود 750 نيروي نظامي دانمارک در کشور  افغانستان مستقر هستند که بيشتر آنان در  ولایت هلمند  حضور دارند.

همچنين، از زمان يورش نظامي امريکا و متحدان غربي اين کشور به افغانستان، تاکنون حدود 40 سرباز دانمارکي در عمليات‌‌ نيروهاي تحت امر امريکا جان باخته‌اند.

با توجه به آمار جمعيت کشور دانمارک که حدود پنج و نيم ميليون نفر است، شمار تلفات اين کشور در جنگ افغانستان در مقايسه با ديگر کشورهاي عضو ناتو چشمگير اعلام شده است.

در همين حال، نتايج آخرين نظرسنجي انجام شده در دانمارک، از کاهش بيش از 50 درصد حمايت‌هاي مردم اين کشور از حضور نظاميان دانمارکي در جنگ افغانستان حکايت دارد.

اين آمارها همچنين از کاهش حمايت‌هاي مردمي از سياست نخست وزير دانمارک براي ادامه حضور نظاميان اين کشور در افغانستان خبر مي‌دهد.

ديدار رئيس جمهور امريکا و نخست وزير دانمارک در واشنگتن در حالي برگزار شد که رهبران مخالف جنگ در امريکا خود را براي برگزاري تظاهرات ضد جنگ در روز شنبه آينده (28 حوت) آماده مي‌کنند.

هماهنگ‌کننده امور ملي ائتلاف ضد جنگ انسور تاکيد کرده است که آن دست از نظاميان امريکايي که در جنگ‌هاي اين کشور در نقاط مختلف جهان در ميدان نبرد حضور داشته‌اند، در اين تظاهرات صداي مخالفت مردم با جنگ را به گوش مقامات خواهند رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر