زندگی من کجاست

درسال ۲۰۲۰ افغانستان نامزد عضویت در شورای امنیت ملل متحد خواهد بود



سفیر و نمایندۀ دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد گفت که حذف نام های طالبان و اعضای القاعده ازفهرست سیاه سازمان ملل متحد تنها کار شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

ظاهرطنین، سفیرونمایندۀ دایمی افغانستان درسازمان ملل متحد به طلوع نیوز گفت که کشور ها می توانند درخواست حذف نام های طالبان و القاعده را به این شورا بدهند.

وی افزود که برخی از اعضای دایمی شورای امنیت مانند روسیه تأکید می ورزند که گفتگوهای صلح افغانستان با طالبان باید به قیمت بیرون شدن طالبان و القاعده ازاین فهرست نباشند.

درحالی که حکومت افغانستان خواهان بیرون کشیدن نام های بیشتر از ۴۰ طالب دراین اواخراز فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است سفیر و نمایندۀ دایمی افغانستان درسازمان ملل متحد افزود که دراین اواخر نام هیچ طالب و عضو القاعده ازاین فهرست حذف نشده است و حتا شماری از طالبان به شمول یکی از پسران حقانی دراین فهرست اضافه شده اند.

آقای ظاهرطنین گفت: « روسیه پیوسته تأکیدش این بوده است که مصالحه نباید به قیمت ازبین رفتن لیست سیاه تمام شود یا در موردی که کی از لیست ۱۲۶۷ لیست القاعده و طالبان بیرون کشیده شود، بعضی از اعضای شورای امنیت از جمله روسیه ملاحضاتی داشتند. یا گاه گاهی بعضی ازاعضای غیردایمی شورای امنیت ازجمله برخی از کشورهای عربی تأکید بیشتر به مصالحه داشتند.»

درهمین حال وی گفت که افغانستان برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل تا سال ۲۰۲۰ نامزد خواهد شد.

ظاهرطنین گفت: « علاوه برحضوری که ما فعلاً داریم یک گام بسیار اساسی برداشته شده است که برای ما به عنوان یک کشور، حایزاهمیت بزرگ و تاریخی است. هفتۀ گذشته گروهی آسیا یعنی کشورهای آسیایی در ملل متحد نامزدی افغانستان را که ما ارائه کرده ایم برای عضویت در شورای امنیت در سال ۲۰۲۰ تأیید کرده اند.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر