زندگی من کجاست

ستارهء مشهور سینمای هالیود، انجلینا جولی به افغانستان سفر کرد

12.12.1389
سخنگوی ادارهء مهاجرین ملل متحد در افغانستان روز پنجشنبه گفت انجلینا جولی ستارهء مشهور سینمای امریکا در این هفته به طور غیر مترقبه از افغانستان دیدن کرد.

انجلینا جولی در این سفر دو روز ه اش که دیروز به پایان رسید، از کمپ های بی جاشده گان در کابل دیدن نموده وهمچنان با مهاجران که از کشور های همسایه به افغانستان عودت کرده اند و تا کنون سرپناه، کار و شغل نه دارند، ملاقات کرد.

این هنر پیشه سینمای امریکا با گروه از دختران مکتب در روستای در شمال کابل نیز ملاقات نمود.

آژانس خبری دی پی ای آلمان در این مورد گزارش می دهد:
خبر سفر انجلینا جولی به افغانستان به خاطر نگرانی های امنیتی پنهان نگداشته شده بود.

گفته می شود که هزاران افغان از مناطق جنگ زده جنوب افغانستان به پایتخت کابل و شهر های نسبتاً آرام شمال افغانستان فرار کرده و از مناطق اصلی شان بی جاشده اند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت، این هنر پیشه سینمای هالیود در کابل با مهاجران که از کشور های خارج دو باره به افغانستان عودت کرده و تاکنون بعد از گذشت ده سال هنوز هم جهت ادامه زنده گی و استقرار دوباره شان در تلاش اند، نیز ملاقات کرده است .

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد از سال 2002 میلادی به این سو بیش از پنج و نیم ملیون مهاجر که اکثریت آن ها از کشورهای همسایه ایران و پاکستان اند، به افغانستان بازگشت کرده اند.

اکثریت مهاجران بازگشت کننده که 20 در صد نفوس افغانستان را تشکیل می دهند، بدون کار، سرپناه و دیگر نیازمندی های اولیه به سر می برند. در حالی که در جریان ده سال گذشته ملیارد ها دالر از کشور های غربی در افغانستان سرازیر شده است.

در اعلامیهء سازمان ملل متحد که روز چهار شنبه به نشر رسید، گفته است که در حال حاضر بیشتر روی استقرار دو بارهء این مهاجران تمرکز می شود، اما استقرار مجدد مهاجران به این مفهموم نیست که به آن ها سرپناه داده شود. بلکه باید مطمین شد که آن ها به آب آشامیدنی، فرصت های شغلی، مکتب و امکانات صحی دسترسی دارند.

درتصویر ویدیویی که از سفر خانم جولی در صفحه انترنتی کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان انتشار یافته انجلینا جولی می گوید:
«ما در مورد وضعیت زندگی آنانی نگران هستیم که برای چندین سال در این شرایط به سر می برند. آن ها نیازمندی های زیاد دارند که به آن رسیده گی نشده است. تلاش زیاد در این مورد جریان دارد و ما راه دراز در پیش داریم.»

در اعلامیه همچنان آمده است که انجلینا جولی فرستادهء حسن نیت سازمان ملل متحد با گروهی دختران جوان ملاقات کرد که قرار است شامل یک مکتب ابتدایی شوند که به کمک مالی این هنرپیشه امریکایی در روستای در شمال کابل اعمار می شود.

بعد از سقوط طالبان در سال 2001 میلادی این دومین دیدار انجلینا جولی از افغانستان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر