زندگی من کجاست

انجیلینا جولی ستاره مشهور سینمای امریکا از کمپ های بی جا شده گان در کابل دیدن کرد

انجیلینا جولی ستاره مشهور سینمای امریکا
انجیلینا جولی ستاره مشهور سینمای امریکا
12.12.1389
سخنگوی اداره مهاجرین ملل متحد در افغانستان روز پنجشنبه گفت، انجیلینا جولی ستاره مشهور سینمای امریکا در این هفته به طور غیر مترقبه از افغانستان دیدن کرد.

نادر فرهاد سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان در افغانستان گفت انجیلینا جولی هنر پیشه سینمای هالیود در دیدار دو روزه اش از کمپ های بی جا شده گان در کابل دیدن کرد.

خبر سفر انجیلینا جولی به افغانستان به خاطر نگرانی های امنیتی پنهان نگهداشته شده بود.

گفته می شود که هزاران افغان از مناطق جنگ زده جنوب افغانستان به پایتخت کابل و شهر های نسبتاً آرام شمال افغانستان فرار کرده و بی جاشده اند.

سخنگوی ملل متحد گفت، این هنر پیشهء سینمای هالیود در کابل با مهاجران که از کشور های خارج دوباره به افغانستان عودت کرده و بعد از گذشت ده سال هنوز هم جهت ادامهء زنده گی و استقرار دوباره شان در تلاش اند، نیز ملاقات کرده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد از سال 2002 میلادی به این سو، بیشتر از پنج و نیم ملیون مهاجر که اکثریت آنها از کشورهای همسایه ایران و پاکستان اند، به افغانستان بازگشت کرده اند.


اکثریت مهاجران بازگشت کننده که بیست درصد نفوس افغانستان را تشکیل می دهند، بدون کار، سرپناه و دیگر نیازمند های اولیه به سر می برند. در حالیکه در جریان ده سال گذشته ملیارد ها دالر از کشور های غربی در افغانستان سرازیر شده است.

در اعلامیهء سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه به نشر رسید، انجیلینا جولی گفته است که در حال حاضر بیشتر روی استقرار دوبارهء این مهاجران تمرکز می شود و اما استقرار مجدد مهاجران به این مفهموم نیست که به آنها سرپناه داده شود، بلکه باید مطمین شد که آنها به آب آشامیدنی، فرصت های شغلی، مکتب و امکانات صحی دسترسی دارند.

در تصویر ویدیویی که از سفر خانم جولی در صفحهء انترنتی کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان انتشار یافته، انجیلینا جولی می گوید:
« ما در مورد وضعیت زنده گی آنانی نگران هستیم که برای چندین سال در این شرایط به سر می برند. آنها نیازمندی های زیاد دارند که به آن رسیده گی نه شده است. تلاش زیاد در این مورد جریان دارد و ما راه دراز در پیش داریم.»

در اعلامیه هم چنان آمده است که انجیلینا جولی فرستاده حسن نیت ملل متحد با گروه دختران جوان ملاقات کرد که قرار است شامل مکتب ابتدایی شوند که به کمک مالی این هنر پیشه امریکایی در روستاء در شمال کابل اعمار می شود.

بعد از سقوط طالبان در سال 2001 میلادی، این دومین دیدار انجیلینا جولی از افغانستان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر