زندگی من کجاست

«مصرف جنگ یک روزهء امریکا در افغانستان در حال رسیدن به 300 ملیون دالر است»


27.12.1389
لاس انجلس تایمز
لاس انجلس تایمز به قلم دولی مکمینوس مقاله را زیر عنوان افغانستان طولانی ترین جنگ ما به چاپ رسانیده است و می نویسد که این جنگ وارد دهمین سال اش شده است که در آن طی سال 2010، 499 سرباز امریکا کشته شدند و با آغاز بهار و فصل درگیری ها تلفات بیشتر را متحمل خواهند شد.

به نوشته روزنامه، مصرف این جنگ در یک روز در حال رسیدن به 300 ملیون دالر است.

به نوشته لاس انجلس تایمز، جنرال دیوید پیترویس قوماندان عمومی قوای بین المللی در افغانستان از بزرگترین مشکل که امریکا با آن در افغانستان روبروست در جلسه استماعیه کانگرس گزارشی ارایه داد که با آن همه آشنا اند و آن عبارت از عدم توانایی حکومت آغشته به فساد و غیر موثر افغانستان استفاده از امنیت است که سربازان امریکایی فراهم می کنند و به دست آوردن مشروعیت مردمی یست که این حکومت از دست داده است.

اما پیترویس ابراز امیداواری کرده است که بالاخره طالبان تقسیم خواهند شد و یک تعدادی قابل ملاحظه آنها مذاکرات با حکومت رییس جمهور حامد کرزی را انتخاب خواهند کرد.

فایننشل تایمز
روزنامهء فایننشل تایمز به یک جنبه دیگر جنگ علیه طالبان در افغانستان پرداخته و به نقل از مقامات ارشد نظامی می نویسد، ایالات متحده حملات بر طالبان و راه های اکمالاتی آن گروه را در تغییری در ستراتیژی اش افزایش داده است.

روزنامه می نویسد، این اقدام در حالی صورت می گیرد که ادارهء رییس جمهور باراک اوباما مباحثات را درباره آینده حضور نظامی اش در افغانستان پس از شروع کاهش سربازان در ماه جولای، آغاز کرد که نشانهء از مشکلات در پالیسی ضد شورش که قرار بود توسط قوای صد هزار نفری عملی گردد، پنداشته می شود.

یک مقام ارشد نظامی به فایننشل تایمز گفت، قوای شان بر اصول تحرک و رفتن برای انجام حملات، افزایش یافته.

وی افزوده است، زمانی که کاهش سربازان آغاز شود، روشن است که آنها از اقدامات بیشتر دست خواهند کشید.

فایننشل تایمز می نویسد، این سربازان در حال حاضر با دشمن متحرک، کمبود حمایت محلی، روابط تیره با حکومت رییس جمهور کرزی و پناه گاهای طالبان در پاکستان روبرو اند که این همه موانع عمده را در راه مبارزه با شورش به میان آورده اند.

روزنامه می نویسد، در حالیکه ناتو می گوید، وضعیت امنیت را در ولسوالی های ولایت های همچون کندهار بهبود بخشیده اند، به گفته مقامات تلاش های شان در این مناطق بخاطر اتکای طالبان بر عبور و مرور، ترور و ارعاب مردم محل با مشکلات روبرو بوده است.

به نوشته فایننشل تایمز، این جنگ به طور روز افزون حمایت اش را در امریکا از دست می دهد.

روزنامه می نویسد، نظر سنجی واشنگتن پوست و آی بی سی که در این هفته انتشار یافت نشان می دهد تقریباً دو بر سه حصهء امریکایی ها به این باورند که این جنگ دیگر ارزش جنگیدن را ندارد. 
رادیو آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر