زندگی من کجاست

پناهنده های افغان نباید از آسترالیا به کشور شان برگشتانده شوند

10.01.1390
یک متخصص برجستهء آسترالیایی می گوید، پناه جویان افغان که درخواست شان برای پناهنده گی در آسترالیا رد شده است، نباید دوباره به کشورشان برگشتانده شوند زیرا آنها در افغانستان به خطر مرگ مواجه خواهند شد.

پروفیسور ویلیم مالی یکی از کارشناسان برجستهء امور افغانستان در آسترالیا برای بازگشت افغانان خواستار مهلت قانونی شده است.

پروفیسور ویلیم مالی این اظهارات را به تعقیب حادثهء که یک مرد 20 ساله افغان از ملیت هزاره روز دوشنبه در یک مرکز پناهنده گان در آسترالیا خود را به دار آویخت، بیان نمود.

گزارش شده که این مرد افغان یک سال منتظر تصمیم در مورد قضیه پناهنده گی خود در آسترالیا بود.

پروفیسور ویلیم مالی که آمر شعبهء دیپلوماسی آسیا پاسفیک در پوهنتون ملی آسترالیا می باشد، گفت: اکثریت از 50 افغان را که آسترالیا می خواست بازگشت دهد، از ملیت هزاره بودند.

آنها پیرو مذهب شعیه هستند که از سوی طالبان مورد تعقیب قرار دارند.

پروفیسور ویلیم مالی که با یک روزنامهء آسترالیایی صحبت می کرد افزود: هر کسی که به افغانستان بازگشت داده می شود، باید تا تکمیل پروسه ارزیابی که به درستی بتواند مصوونیت شان را ضمانت کند، به آنها مهلت قانونی داده شود.

تحقیق کننده ها در مرکز ایدموند رایس سیدنی تخمین می کند که 9 تن افغانان بعد از این که توسط حکومت محافظه کار صدراعظم جان هاورد به افغانستان بازگشت داده شدند، کشته شده اند.

به نوشته گزارش فرانس پرس، یک تن از آنها که یک مرد هزاره بود در سال 2008 میلادی توسط طالبان از خانه اش در ولایت غزنی اختطاف شد.

فیل گلیندینگ یکی از کار شناسان دیگر آسترالیایی به همین روزنامه گفت:
« من در مورد افغانانی که بازگشت داده می شوند، بیم و ترس زیاد دارم. اگر حکومت مصوونیت این افراد را ضمانت نه کند، آنها باید بازگشت داده نشوند.»

به نوشته فرانس پرس، طوریکه وکیلان مدافع پناهنده گان می گویند، آخرین عمل انتحاری زمانی صورت گرفت که تنش ها در مراکز بازداشت، افزایش یافت، جای که پناه جویان تا ارزیابی درخواست شان در آنجا نگهداشته می شوند.

یک گروه از پناهنده گان گفت که یک مرد پناهندهء 26 ساله از تامیل روز چهارشنبه تلاش می کرد که خود را بکشد.

شعبه مهاجرین گفت: او تلاش کرد تا به خود آسیب برساند. اما جراحت کوچک برداشت. 
رادیو آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر