زندگی من کجاست

چهل و سه افغان که قصد رفتن به آسترالیا را داشتند، در اندونیزیا دستگیر شدند

12.01.1390
مامورین امنیتی اندونیزیا چهل و سه تن از افغان های را که می خواستند از طریق غیر قانونی وارد آسترالیا شوند، بازداشت کرده اند.

این اقدام به روز پنجشنبه بعد از آن صورت گرفت که پیش از این وزرای برخی از کشور های آسیایی تعهد کردند که به صورت مشترک علیه قاچاق انسان مبارزه می کنند.

به گزارش خبرگذاری فرانس پریس، در میان این پناه جویان، زنان و کودکان هم شامل اند که صبح روز پنجشنبه در آب های جزیره مادورا مربوط ایالت جاوای اندونیزیا دستگیر شدند.

انانک هدایت قوماندان پولیس سرحدی منطقه به خبرنگاران گفت: این افراد که تلاش داشتند تا در آسترالیا پناه ببرند، زمانی دستگیر شدند که در کشتی ها در حرکت بودند و هیچگونه اسناد و شناسنامه هم ندارد.

به گفته او، این افغان ها توسط طیاره به جاگارتا پایتخت اندونیزیا آمدند، سپس توسط بس خود را به جزیره مادورا رساندند و از آنجا قصد داشتند به آسترالیا بروند.

قوماندان پولیس سرحدی جاوا گفت: این قضیه جهت بررسی به وزارت مهاجرت اندونیزیا و ادارهء بین المللی مهاجرت سپرده شده است.

خبرگذاری فرانسه می نویسد: اندونیزیا برای افغان ها، سریلانکایی ها و اتباع برخی کشور های دیگر ایستگاه مهم به حساب می آید زیرا آنها از طریق بحر و سفر خطرناک خود را به آسترالیا می رسانند و در آنجا پناهنده می شوند.

وزرای خارجه کشور های آسیا پسیفیک یا اقیانوسیه، به روز چهارشنبه یک پیمان غیر الزامی را امضا کردند تا از قاچاق انسان جلوگیری کنند.

این همه در حالیست که هفته گذشته مسوولان یک نظارت خانه در آسترالیا گفتند: جسد یکی از پناه جویان افغان که می خواست در آن کشور پذیرفته شود، در داخل همین نظارت خانه پیدا شد.

مدافعین حقوق پناه جویان می گویند: این پنجمین مورد مرگ مهاجرین در هفت ماه گذشته در نظارت خانه های آسترالیا به حساب می آید.

حکومت آسترالیا با نشر خبرنامه ای گفته که این جوان بیست ساله افغان توسط کشتی و به شکل قاچاقی به آسترالیا آمده بود.

ادارهء مهاجرت آسترالیا در یک خبرنامه گفته است: تا زمانی در مورد مرگ و علت خودکشی این جوان معلومات نخواهد داد که به اعضای خانواده او در این مورد خبر داده شود.

اما مدافعین حقوق پناه جویان می گویند که این جوان افغان پس از سپری کردن ده ماه در نظارت خانه، خودکشی کرده است.

جولیا گیلارد صدراعظم آسترالیا این حادثه را تراژیدی خوانده و گفته است که در این مورد تحقیق خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر