زندگی من کجاست

ایران هزینه اقامت سالانه اتباع خارجی را افزایش می‌دهد


اتباع افغانی
بیش از یک و نیم ملیون افغان در ایران زندگی می کنند
در صورت تأیید شورای نگهبان، هزینه صدور پروانه اقامت سالانه اتباع خارجی در ایران از ۱۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش می یاید.
به گزارش خبرآنلاین، این بند الحاقی به لایحه بودجه ۹۰ که مصوبه کمیسیون تلفیق بود، علیرغم اعتراض تعدادی از نمایندگان، امروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت به تصویب رسید.
محمد دهقان، نماینده مجلس با اعلام این که تهیه این هزینه برای خانوادهای افغان سنگین است، گفت: "تعدادی از افغانها با خانواده هایشان در ایران زندگی می کنند و پرداخت ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر برای آنها بسیار سنگین است."
نادر قاضی پور، دیگر نماینده مجلس هم با اشاره به نرخ افزایش حقوق در سال جاری که نه درصد است، مبنای افزایش ۱۰ هزارتومان به ۱۵۰ هزارتومانی را سوال برانگیز دانست.
اما حسن غفوری فرد، دیگر نماینده مجلس ایران که از موافقان این افزایش بود، گفت: "مبلغ ده هزار تومان در ازای امکاناتی که کشور در اختیار اتباع بیگانه قرار می دهد، بسیار ناچیز است و سالها پیش باید مبلغ آن تغییر می کرد."
بر اساس آخرین آمار، حدود یک میلیون و پانصد هزار افغان در ایران حضور دارند که تعداد کمی از آنها مدرک قانونی اقامت و ویزای کار دارند.
بر اساس گزارشی که محمدعلی کردان، وزیر کشور پیشین ایران سه سال پیش ارائه کرده بود، ایران برای اتباع افغانستان ۳۰۰ هزار فرصت شغلی و ۲۰۰هزار فرصت آموزشی ایجاد کرده و برای هر فرصت شغلی ۲۰ هزار دلار و برای هر فرصت آموزشی نیز هزار دلار هزینه کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر