زندگی من کجاست

طالبان دوباره بر افغانستان حكومت خواهند كرد




طالبان دوباره بر افغانستان حكومت خواهند كرد
ملا عبدالحفيظ، از نزديكان ملا عمر، رهبر طالبان در افغانستان به روزنامه‌ي فرامنطقه‌اي الحيات گفت: نيروهاي آمريكايي سلاح‌هاي سنگين جديد خود را قبل از فرا رسيدن زمان تعيين شده در ژوئيه براي آغاز عقب نشيني از افغانستان خارج مي‌كنند.

وي افزود:‌ عقب نشني آمريكايي‌ها به طالبان اجازه پيشروي و تسلط بر مناطق جديد را مي‌دهد تا اين مناطق را از نيروهاي افغان و خارجي بگيرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ملا عبدالحفيظ از شخصيت‌هاي طالبان كه مدير يك مدرسه در نزديكي پيشاور پاكستان است از سرگيري مجدد جنگ داخلي در افغانستان را بعد از خروج نيروهاي خارجي بعيد دانست.

وي خاطرنشان كرد:‌ اسامه بن لادن، رهبر القاعده تلاش‌هايي را براي نزديك كردن ديدگاه‌هاي رهبران طالبان و حزب اسلامي به منظور ممانعت از كشتار دو طرف در صورت عقب نشيني نيروها صورت داده است.

وي افزود:‌ بن لادن همچنين به دنبال فعال سازي نقش القاعده در تابستان آينده است و ده‌ها تن از طرفدارنش در افغانستان اخيرا با وي ديدار داشته‌اند. وي در پاكستان نيست.

ملا عبدالحفيظ تاكيد كرد: طالبان در صورت بازگشت به حكومت در افغانستان شيوه‌اي متفاوت از قبل اتخاذ خواهد كرد و به زنان اجازه‌ي آموزش و مشاركت در فعاليت‌هاي اجتماعي را خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر