زندگی من کجاست

پرونده مهاجم کابل بانک به دادگاه فرستاده می‌شود

مهاجم انتحاری در کابل بانک
تصاویر ویدئویی این مرد مهاجم انتحاری را در حال شلیک به سوی غیرنظامیان در شعبه کابل بانک نشان می دهد
دادستانی کل افغانستان اعلام کرده است که پرونده یکی از "طراحان اصلی" حمله به کابل بانک به زودی به دادگاه فرستاده می شود.
زرا جان از ساکنان وزیرستان شمالی پاکستان، یگانه مهاجمی است که پس از حمله به کابل بانک در شهر شرقی جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار از سوی پلیس بازداشت شد.
در این حمله (۳۰ دلو/بهمن) هفت مهاجم انتحاری شرکت داشتند و بر اثر آن بیش از ۴۰ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
در تصاویر ویدئویی که از جریان این حمله به شعبه ولایتی کابل بانک در شهر جلال آباد منتشر شده، فردی که بعد از این حمله بازداشت شد به شماری از افراد غیرنظامی شلیک می کند.
به دنبال انتشار این تصاویر حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان از دادگاه عالی این کشور خواست تا مهاجم بازداشت شده را به "اشد مجازات" یعنی مرگ محکوم کند.

جنایت ضدبشری

امان الله ایمان، دادستان کل افغانستان گفته است که پرونده فرد مهاجم برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در باره کسانی که با او ارتباط داشته اند، هنوز به دادگاه فرستاده نشده است.
آقای ایمان گفت: "جرم (او) مشهود است. بررسی پرونده او فقط به این خاطر کمی وقت گرفت تا کسانی که با او در این جرم به طور مستقیم یا غیرمستقیم شریک بودند، بتوانیم توسط نیروهای امنیتی دستگیر کنیم. در این مورد ما پیشرفت های خوبی داشته ایم."
او افزود: "دوسیه (پرونده) این مجرم، که علیه هموطنان ما جنایت ضدبشری در ننگرهار انجام داده در حال بررسی است و در جریان پنج تا هفت روز آینده به محکمه مربوط گسیل خواهد شد."
فرد بازداشت شده از "طراحان اصلی" حمله به نمایندگی کابل بانک در جلال آباد خوانده شده است.
در این حال لطف الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان از بازداشت ۳ تن از "سازمان دهندگان" این حمله خبر داده است.
آقای مشعل گفته است که این حمله از سوی "شبکه حقانی" و "شورای پیشاور" سازمان دهی شده بود.
شبکه حقانی گروهی از شورشیان افغان هستند که به رهبری سراج الدین حقانی، پسر جلال الدین حقانی، فرمانده سابق مجاهدین علیه دولت افغانستان دست به اقدامات مسلحانه می زند.
شورای پیشاور یکی از بخش های تصمیم گیری گروه طالبان است که گفته می شود مسئولیت فعالیت های این گروه را در شرق افغانستان به عهده دارد.
آقای مشعل گفته است که فرد مهاجمی که در بازداشت به سر می برد، در وضعیت خوب روانی نیست و از حمله خود به کابل بانک "پشیمان" است.

اما مقامات دادستانی کل افغانستان فرد مهاجم بازداشتی را متهم به "حیله گری" کرده و گفته اند که "حیله های" او مانع اجرای حکم دادگاه نخواهد شد.
تصاویر ویدئویی پخش شده از صحنه حمله به کابل بانک نشان می دهد که فرد مهاجم لباس پلیس به تن دارد و افرادی را که در ساختمان این بانک حضور داشته اند، هدف تیراندازی قرار می دهد.
در ویدیویی که توسط دوربین های مدار بسته کابل بانک ثبت شده بود و از تلویزیون طلوع پخش شد، مهاجم انتحاری پس از بازداشت اعتراف می کند که از کشتن این افراد لذت برده است.
پیش از این دولت افغانستان و به ویژه قوه قضایی این کشور مورد انتقاد بوده است که افراد متهم به دست داشتن در بمبگذاری های انتحاری را مجازات نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر