زندگی من کجاست

سوء قصد به جان اسماعیل خان وزیر انرژی


 اجساد کشته های انفجار صبح امروز هرات در شفاخانه‏ی این شهر
اجساد کشته های انفجار صبح امروز هرات در شفاخانه‏ی این شهر




حادثه حوالی ساعت 8:50 دقیقه صبح امروز درحالی صورت گرفت که اسماعیل خان وزیر انرژی و آب کشورمان با کاروان همراهش به سمت میدان هوایی هرات در حرکت بودند.
نورخان نیکزاد سخنگوی فرماندهي پوليس ولایت هرات گفت انتحار کننده که سوار بر یکعراده موتر نوع سراچه بود موتر حاملش را در نزدیکی کاروان موترهای اسکورتی اسماعیل خان منفجر کرد که در نتیجه به وزیر انرژی و آب کشور آسیبی نرسیده است.

وی افزود: در این حادثه 3 فرد ملکی کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

دوكتوران در شفاخانه حوزوی هرات می‏گویند وضعیت صحی سه تن از مجروحین حادثه به دلیل جراحات وارده وخیم است و احتمال افزایش شمار تلفات این انفجار وجود دارد.

گفته می‏شود محمد فهیم رئیس اسبق معارف هرات به شمول یک زن و چند دانش آموز  شامل مجروحین حادثه می‏باشند.

انفجار به حدی قوی بود که چند عراده از وسایط عبوری تخریب و شیشه های منازل اطراف فرو ریخت.
گروه طالبان مسؤلیت این حادثه را بدوش گرفتند.

بعد از وقوع حادثه اسماعیل خان در یک تماس تلفونی با برخی از مسؤلین دوایر دولتی در هرات از وضعیت صحی خویش اطمینان داد.

اسماعیل خان از چند روز به این سو در هرات به سر میبرد .

وی روز گذشته در جمعی از مردم نا امنی های هرات را را ناشی از افزایش گروه های مخالف مسلح دولت و کمبود نیروهای امنیتی در هرات عنوان کرد و از مردم خواست برای تامین امنیت با دولت همکاری کنند.

وی افزود بیش از شصت گروه مخالف مسلح دولت در ولایت هرات علیه نیروهای دولتی و نیروهای بین المللی می‏جنگند که این موضوع باعث افزایش نا امنی ها در این ولایت شده است.

اسماعیل خان از فرماندهان ناراضی دولت در ولسوالی گذره هرات خواست تا به دولت بپیوندند و از هر گونه جنگ و خونریزی دست بکشند.

اسماعیل خان هشدار داد در صورتیکه مقامات بلند پایه دولتی به اوضاع نا هنجار امنیتی هرات بی توجه باقی بمانند مجاهدین در برابر مخالفین مسلح هرات اقدام خواهند کرد .
خبرگزاری صدای افغان(آوا)هرات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر