زندگی من کجاست

انتقال 52 میلیون دالر از افغانستان به امارات!!!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ویکی لیکس بار دیگر اسنادی را درباره وجود فساد در افغانستان افشا ساخته است.
نیویورک تایمز به نقل از ویکی لیکس می نگارد که احمدضیاء مسعود هنگامی که معاون اول رئیس جمهور کرزی بود در حدود 52 میلیون دالر را از افغانستان به امارات متحده عربی انتقال داده است.

در همین حال ریاست جمهوری می گوید که باید چگونگی انتقال این پول ها بررسی شود. اما دفتر احمد ضیاء مسعود در کابل این ادعا را به شدت رد می کند.
این روزنامه می نویسد که احمد ضیاء مسعود سال گذشته هنگامی که به امارات متحده عرب سفر می کرد مسئولان امنیتی در میدان هوایی دبی دریافتند که آقای مسعود در حدود 52 میلیون دالر را از افغانستان به دبی انتقال داده است.
از سویی هم این روزنامه نگاشته است که سفارت ایالات متحده آمریکا در آن زمان این پول ها را هنگفت گفته است. به گفته این روزنامه سرانجام به آقای مسعود اجازه داده شد که بدون پاسخگویی این پول ها را نگه دارد.
اما نیویورک تایمز گفته است که احمد ضیاء مسعود همواره این گفته ها را رد کرده است. در همین حال دفتر احمد ضیاء مسعود با پخش خبرنامه ای در این باره واکنش نشان می دهد.

در خبرنامه آمده است که گزارش متذکره هیچ گونه واقعیت ندارد. کوچکترین سند مبنی بر واقعیت بودن آن اصلا وجود نداشته و شایعه محض است. این گونه شایعات از سوی حلقات خاص و مریض بخاطر خدشه دار ساختن اعتبار شخصیت های مطرح کشور به شکل پرو پاگند شایع می شود.
در همین حال ریاست جمهوری می گوید که پخش این اسناد در روابط افغانستان و ایالات متحده آمریکا اثرگذار نخواهد بود.
از سوی دیگر ویکی لیکس درباره تلاش های احمد ولی کرزی، برادر رئیس جمهورکرزی می نگارد که آقای ولی کرزی برای بدست آوردن قراردادهای تأمین امنیت برنامه های بازسازی تلاش کرده است.

بر بنیاد این گزارش دیپلمات های ایالات متحده آمریکا و کانادا دریافته بودند که با احمد ولی کرزی که وی را مرکز قدرت می دانستند باید کنار بیایند. اما احمد ولی کرزی این اتهامات را رد می کند.
سفارت ایالات متحده آمریکا با پخش اعلامیه ای افشای سندهای محرمانه را از سوی ویکی لیکس بشدت محکوم می کند و از تلاش هایش برای منع پخش این اسناد خبر می دهد.
این سفارت تأکید می ورزد که افشای این اسناد سیاست آمریکا را در افغانستان دگرگون نخواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر