زندگی من کجاست

درخواست کمک برای مبارزه با گرسنگی در افغانستان

فقر در افغانستان
آفات طبیعی و ادامه جنگ، تعداد بیشتری از افغانها را در برابر تهدید گرسنگی قرار داده است
سازمان ملل متحد می گوید برای رویارویی با تهدید گرسنگی و کمک به امدادرسانی در افغانستان در سال 2011 میلادی، به حدود ششصد و هشتاد میلیون دلار نیاز است.
مقام های این سازمان می گویند اگر این مقدار پول در اختیار افغانها قرار نگیرد، زندگی میلیونها نفر در این کشور با خطر روبرو می شود.
این گزارش، برای کشوری که از قبل یک سوم آن در فقر زندگی می کنند، خبر ناخوشایندی است.
ادامه جنگ و حوادث طبیعی، از عوامل اصلی افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان خوانده می شود.
کاترین براگ، از مسئولان کمک های فوری سازمان ملل متحد می گوید، افغانستان برای بیرون رفت از این وضعیت، به کمک های فوری جهان نیاز دارد.
او می گوید: "سال 2011 سالی مهمی برای افغانستان و مردم این کشور است. اکنون مطمینا زمان تردید نیست. ما نیاز به حمایت مالی از تمام نهادهای بشردوستانه داریم تا بتوانیم آن را در اختیار نیازمندان قرار بدهیم."
سازمان ملل متحد با انتشار یک اعلامیه گفته است که بیش از هفت میلیون نفر در افغانستان با کمبود غذا روبرو هستند و همزمان، از هر پنج کودک، یکی آنها قبل از رسیدن به سن پنج سالگی تلف می شود.
مقدار کمکی که افغانستان سال گذشته برای مبارزه با فقر و گرسنگی به آن نیاز داشت، بیش از هفتصد و هفتاد میلیون دلار بود که تا پایان امسال بیشتر از شصت درصد این مقدار از سوی جهان به افغانستان داده شد، اما بسیاری از ساکنان این کشور هنوز در فقر به سر می برند.
خشونتهای مسلحانه در بخشهای از افغانستان، اجرای برنامه های امداد رسانی را در این کشور دشوار کرده است.
از طرفی هم ادامه فقر در افغانستان به شورشیان کمک می کند تا به سادگی از میان جوانان سربازگیری کنند؛ کسانی که حاضر هستند در بدل پول، با این گروه ها همکاری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر