زندگی من کجاست

صلاحیتهای حامدکرزی به شدت کاهش یافته است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، روابط رئیس جمهور کرزی با هم پیمانان ناتو به شدت به تیرگی گراییده است.

برخی رسانه های کانادایی گزارش داده اند که روابط کانادا که هم اکنون یکی از هم پیمانان کلیدی ناتو است به علت برگزاری انتخابات بحث برانگیز، افزایش فساد اداری و نیز بدتر شدن اوضاع در افغانستان با رئیس جمهور کرزی به تیرگی گراییده است اما ریاست جمهوری این گفته ها را از دید دیگری می نگرد.

رسانه های کانادایی پس از افشای اسناد محرمانه ویکی لیکس، می نگارند که رئیس جمهور کرزی بیشتر وقت خود را صرف رقابتهای خانوادگی، گفتگو با سرمایه داران و فرماندهان محلی و نیز سهامداران جهانی می گذراند.

این رسانه ها تاکید می ورزند که سیاست ضعیف و تصمیم گیریهای نادرست رئیس جمهور کرزی علت به میان آمدن تیرگی در روابط کانادا و افغانستان شده است.

ویلیام کروسبی، سفیر کانادا گفت ما به عنوان بخشی از جامعه جهانی در روابط خود با دولت حامدکرزی از بحرانهای عمده ای گذشته ایم و در این مدت روابطمان به جای بهتر شدن در حال وخیم تر شدن است.

براساس اطلاعات طلوع، رسانه های کانادایی نگاشته اند این اوضاع نابسامان سبب شده است تا صلاحیتهای رئیس جمهور کرزی به شدت کاهش یابد.

در همین حال، ریاست جمهوری پیرامون اظهارات سفیر کانادا، گزارشات رسانه ها و نیز افشای اسناد محرمانه از سوی ویکی لیکس از جنبه دیگری می نگرد.

سامک هروی، سخنگوی رئیس جمهور کرزی اظهار داشت مناسبات میان افغانستان و کانادا چه خراب باشد، چه زیر سوال برود و یا هم کاهش پیدا کند این موضوع براساس اسناد ویکی لیکس نیست، تاجاییکه ما اطلاع داریم آزردگی کانادا از اظهارات اخیر سفیرشان در افغانستان است که این اظهارات غیردیپلوماتیک و غیرمسئولانه بوده است.

برخی از نمایندگان مجلس می گویند که دولت باید در آوردن حکومتداری، پیکار با فساد اداری، تامین امنیت و نیز تعقیب حاکمیت قانون تلاش جدی کند.

میراحمد جوینده از مجلس نمایندگان بیان کرد امروز کانادا، فردا انگلستان، روز بعد فرانسه و همینطور کشورهای عمده اروپایی دیگر و کشوهای ناتو به بهانه افزایش فساد اداری، عدم موجودیت حاکمیت خوب، عدم شفافیت و .. کمکهای مالی و نظامی خود را به افغانستان قطع می کنند و سرانجام سرنوشت افغانستان اینگونه خواهد شد که به جزیره وحشت تبدیل می شود.

در اسناد پخش شده از سوی ویکی لیکس آمده است که بدترین راهبرد جنگ خارجی در چند دهه اخیر در کاخ سفید طرح ریزی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر