زندگی من کجاست

پاکستان پسر جلال الدین حقانی را دستگیر کرد


مجلهء معتبر نیوزویک گزارش می دهد که پاکستان پسر جلال الدین حقانی را دستگیر کرده است.

نیوزویک به نقل از مقامات پاکستانی و طالبان گزارش داده است که کارمندان استخبارات پاکستان در این هفته نصیرالدین حقانی را که از شهر پشاور با چهار تن دیگر به سوی وزیرستان شمالی در حرکت بود، دستگیر کرده اند.

نصیرالدین حقانی در بین گروه اش بنام داکتر خان نیز شناخته می شود.

نیوزویک می نویسد، یکی از کسانی که با وی بازداشت شده ملا محمد جان یک قوماندان ارشد شبکهء حقانی می باشد.

پاکستان تحت فشار رو به افزایش ایالات متحده امریکا قرار داشته تا با قدرت و شدت بیشتر علیهء گروه های تندرو مسلح عمل کند، به خصوص شبکهء حقانی که با مصوونیت در وزیرستان شمالی فعالیت می کند و حملات را علیهء سربازان امریکایی در آن سوی سرحد انجام می دهد. هفتهء گذشته آدمیرال مایک مولن لوی درستیز قوای مسلح امریکا با این پیام به حکومت پاکستان که کاسهء صبر امریکا لبریز شده است وارد اسلام آباد شد.

نیوزویک می نویسد، بازداشت این پسر حقانی مهم است. نصیر الدین حقانی که اقاربش در منطقه خلیج زندگی می کنند، گفته می شود عمده ترین چهره در زمینه جمع آوری پول برای این شبکه بوده، مسول مالی آن شرق میانه می باشد. به نوشتهء مجله باور بر این است که مادر نصیرالدین از امارات متحدهء عرب می باشد.

مجله می نویسد، منابع طالبان افغان می گویند، نصیرالدین به طور دوام دار از منطقهء خلیج دیدن می کرد. وی این سفرهایش را توسط پاسپورت های مختلف پاکستانی انجام می داد. همچنان نصیرالدین مبالغ هنگفت پول را برای جنگ علیهء نظامیان امریکایی جمع آوری کرده بود. منابع طالبان به نیوزویک گفته اند، نصیرالدین و چهار همراهش زمانی که در حال بازگشت از مراسم حج از عربستان سعودی بود و در جریان این سفر نیز فعالیت های قابل ملاحظهء را در زمینه جمع آوری پول انجام داده بود، بازداشت شد.

یکی از منابع طالبان گفته است این یک ضربه بزرگ مالی به شبکه حقانی می باشد.

نصیرالدین برادر اندر سراج الدین حقانی قوماندان ارشد شورشیان بوده، مسوول شماری از حملات بمبی در کابل شناخته می شود.

نیوزویک می نویسد، مقامات پاکستانی در مورد بازداشت نصیرالدین سکوت اختیار کرده اند. البته یک مقام حکومت پاکستان بازداشت وی را تایید کرده است. این مقام همچنین تایید کرد که به ایالات متحدهء امریکا در مورد این بازداشت اطلاع داده نشده است.
این مقام که از وی نام گرفته شده نشده است، همچنین گفته است، این رهبر شورشیان در یک تلاش پاکستان برای کنترول بیشتر بر گروه های مسلح تندرو به شکل گروگان گرفته شده است.

نیوزویک می نویسد:
نصیرالدین و سایر زندانیان به یک زندان مصوون آی، اس، آی انتقال داده شده اند. منابع پاکستانی گفته اند به نظر نمی رسد که استخبارات ایالات متحده به نصیرالدین حقانی دسترسی پیدا کند، زیرا که وی از این نکته پرده بر خواهد داشت که آی، اس، آی و سایر ادارات استخباراتی پاکستان تا چه حد با گروهء حقانی نزدیک اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر