زندگی من کجاست

طرح حمله به مقر ریاست جمهوری افغانستان خنثی ش

سعید انصاری می گوید یک گروه قصد داشتند به قصر ریاست جمهوری و سفارت آمریکا در کابل حمله کنند
نیروهای امنیتی افغانستان می گویند گروهی را که قصد حمله به قصر ریاست جمهوری و سفارت آمریکا در کابل داشته است، بازداشت کرده اند.
سعید انصاری، سخنگوی ریاست اداره امنیت ملی (اطلاعات) افغانستان، در یک کنفرانس خبری گفت: " فردی به نام روح الله که قبلا نیز در زندان بود، پس از سپری کردن مدت حبس خود از زندان آزاد شد و به شورشیان پیوست."
آقای انصاری افزود: " یک تن از سران طالبان به نام محب الله که در پاکستان است، به روح الله ماموریت می دهد که مقداری مواد انفجاری را از کسی در کوه صافی (در حومه شمالی کابل) تحویل بگیرد و آن را با وسایط نقلیه جابجا کرده و قصر ریاست جمهوری و سفارت آمریکا در کابل را هدف قرار دهد."
مسئولان امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرده اند که طی ده روزگذشته، هشت تن را به اتهام دست داشتن "درحملات تروریستی" در کابل، چاریکار، جلال آباد و میدان وردک بازداشت کرده اند.
سعید انصاری گفته است که یکی از نامزدان شکست خورده ولایت پکتیا در انتخابات مجلس نمایندگان نیز در میان کسانی است که به اتهام ارتباط با این حملات تروریستی بازداشت شده است.
به گفته آقای انصاری، این فرد متهم است که حمله تروریستی به وزارت ترانسپورت (حمل و نقل) و همچنین حمله به مهمانخانه هندی ها در منطقه دپلماتیک وزیر اکبرخان را سازماندهی کرده بود.
در این حملات چندین نفر کشته و زخمی شدند.
آقای انصاری به خبرنگاران گفت که افراد بازداشت شده در بازجویی اعتراف کرده اند که عضو گروه طالبان بوده اند و از پاکستان دستور می گرفتند.
شهرکابل در سال ٢٠١٠ میلادی شاهد چندین مورد حمله انتحاری بود
در مورد دیگر افراد باز داشت شده، آقای انصاری گفت که یک گروه سه نفره می خواسته در مناطق مزدهم شهر جلال آباد در شرق افغانستان بمبگذاری کند.
به گفته سخنگوی ریاست امنیت ملی، عده دیگری از بازداشت شدگان در نظر داشتند با راه اندازی انفجار سنگین در شهر چاریکار در شمال کابل، مناطق امن افغانستان را نیز نا آرام کنند.
وی همچنین گفت که همکاری مردم در بازداشت این گروه ها موثر بوده است.
آقای انصاری در حالی از بازداشت بمگذاران و طراحان حملات راکتی و عملیات انتحاری خبر می دهد که هفته گذشته، شهر های کابل، قندوز در شمال افغانستان و قندهار در جنوب این کشور شاهد چند مورد بمبگذاری و حملات انتحاری بود.
متحدان بین المللی افغانستان از جمله آمریکا و کشورهای عضو ناتو به شدت تلاش می کنند توان نیروهای امنیتی افغانستان را بالا ببرند.
هدف از این اقدامات این است که نیروهای امنیتی افغانستان حداکثر تا چهار سال دیگر توانایی قبول مسئولیت تامین امنیت کشور را به عهده بگیرند و بتوانند اعتماد افغانها را جلب کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر