زندگی من کجاست

احتمال کشته شدن مهاجرین افغان در کشتی غرق شده در اوقیانوس هند

سیدنی:- یک کشتی حامل مهاجرین غیر قانونی در نزدیک یکی از جزایر مربوط به استرالیا غرق شده و تعدادی از مسافرین خود را به کام مرگ فرستاده است.

تاکنون گزارشی در مورد هویت مسافرین این کشتی در دست نیست مگر عموما افغان های بیچاره از طریق اندونیزیا توسط کشتی های کوچک عازم استرالیا می شوند و همچنان جزیره ایکه این کشتی در آن غرق شده یکی از جزایری است که مهاجرین افغان بخاطر رسیدن به خاک استرالیا عازم آن می شوند

امروز چهارشنبه،15 دسمبر، مقامات دولتی در استرالیا تایید کردند که یک کشتی حامل مهاجرین غیرقانونی در نزدیکی جزیره کریسمس، از سرزمین های مربوط به این کشور، دچار توفان شد و تعدادی از سرنشینان آن در دریای پر از موج جان خود را از دست دادند.

در این گزارش آمده است که کشتی حامل مهاجرین در برخورد با سنگ های ساحلی در هم شکست و ساکنان جزیره کریسمس شاهد آن بودند که تعدادی از مسافرین این کشتی، از جمله زنان و کودکان که قادر به نجات خود نبودند، در میان امواج غرق شدند.

هنوز گزارشی در مورد تعداد مسافرین و شمار تلفات این سانحه در دست نیست.

وین سوان، صدر اعظم ایالت استرالیای غربی، با اعلام اینکه در حال حاضر نمی تواند ارقامی در این زمینه ارائه دهد، گفته است که به نظر می رسد در این فاجعه، تعداد قابل توجهی از مسافرین کشتی، به خصوص زنان و کودکان، کشته و زخمی شده باشند.

یک گزارش تازه حاکی از آن است که تا کنون تعدادی از سانحه دیدگان نجات یافته اند و چند جنازه نیز از آب گرفته شده است و تلاش برای یافتن سایر سرنشینان قایق ادامه دارد.

این جزیره یکی از مقصدهای مورد علاقه مهاجرین غیرقانونی، از جمله مهاجرین افغان است که با پرداخت پول به قاچاقچبران می خواهند سکونت در خاک اصلی استرالیا را کسب کنند
مطلب را به بالاترین بفرستید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر