زندگی من کجاست

«ناتو بعد از 2014 در افغانستان در عملیات نظامی شرکت نخواهد کرد»

 جنرال جیمز بکنل معاون قوماندان عمومی ناتو در افغانستان
جنرال جیمز بکنل معاون قوماندان عمومی ناتو در افغانستان
01.10.1389
قوماندانان ناتو در افغانستان می گویند که آنان تلاش می کنند تا در سال های آینده دست آورد های خود به طور درستی حفظ کرده و زمینه بهتر برای انتقال مسوولیت های امنیتی این کشور را به نیروهای افغان فراهم کنند.

جنرال جیمز بکنل معاون قوماندان عمومی ناتو در افغانستان که به روز چهارشنبه در کابل با خبرنگاران صحبت می کرد پذیرفت که در جریان چیز کمتر از 10 سال گذشته دست آورد ها پخته گی لازم را نداشته اند، اما در سال های آینده تمرکز و توجه بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی گفت که روند انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان با درنظر داشت شرایط موجود صورت می گیرد.

او گفت:
«من فکر می کنم که در جریان چهار سال آینده ما نیاز داریم تا دست آورد های خود را در افغانستان حفظ کنیم، این اصل مهم در انتقال است که ما در ولایاتی که تاهنوز وضعیت امنیتی خوبی ندارند و در آن حکومتداری ضعیف است، روند انتقال را انجام نمی دهیم. این چیزی است که ما باید از همین حالا به آن توجه داشته باشیم.»

این جنرال بریتانیوی ناتو همچنان گفت که با فرا رسیدن سال دوهزار و چهارده میلادی ، مسوولیت های آنان در افغانستان پایان نمی یابد، بلکه به عقیده وی، ناتو به تعهد خود در قبال مبارزه با تروریزم متعهد است.

وی بار دیگر به مساله تجهیز و آموزش نیروهای افغان تماس گرفت و گفت که در این زمینه تلاش های بیشتری صورت می گیرد. وی گفت که ایالات متحده امریکا برای این مقصد بیشتر از 10 ملیارد دالر را اختصاص داده است.

او افزود:
«برای آموزش نیروهای افغان، بودیجه اختصاصی امریکا، 12 ملیارد دالر امریکایی مشخص گردیده است.
قرار است با استفاده از این پول امکانات تخنیکی و برنامه های آموزشی برای نیروهای افغان فراهم گردد.
این رقم مناسبی برای آینده افغانستان است.»

معاون نیروهای ناتو در افغانستان گفت که مساله تجهیز نیروهای پولیس ملی افغانستان نیز شامل همین برنامه است.

روند سپردن مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان از سال آینده میلادی به خواست دولت افغانستان صورت می گیرد و این مساله اجلاس اخیر ناتو که در پرتگال برگزار گردید نیز مورد بحث قرار گرفته است.

از سوی دیگر مقامات امنیتی افغان نیز می گویند که تلاش های خود را به هدف آموزش و تجهیز نیروهای افغان تشدید کرده اند.

اما هنوز وقت است که در مورد توانایی و یا عدم توانایی نیروهای افغان برای پذیرفتن مسوولیت های کامل امنیتی این کشور سخن زده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر