زندگی من کجاست

شليک سه راکت به فرودگاه هرات

بال‎گرد نظامي امريکا در حال فرود امدن در فرودگاه هرات؛ اين فرودگاه از سوي نيروهاي خارجي براي نقل و انتقال تجهيزات نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
فرودگاه هرات درست ساعاتي پس از گشايش خط پرواز جديد، هدف حملات راکت‌هاي شبه‌نظاميان طالبان قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار پرس تي‎وي، شاهدان عيني مي‌گويند، ساعت 9 شب گذشته (28 بهمن) صداي چند انفجار مهيب در اطراف فرودگاه هرات که همراه با شليک گلوله بود شنيده شد.

فرودگاه هرات که با مساحتي معادل سه هزار متر مربع و با هزينه‌اي بالغ بر يک مليون دلار ساخته شده بود، ساعاتي پيش از بازگشايي هدف راکت قرار گرفتن گشايش يافته بود.

مقامات امنيتي در هرات مي‌گويند، طالبان مسلح از روستاي سيوشان در شهرستان گذره، سه راکت را به سوي فرودگاه هرات شليک کردند که اين حمله تلفات جاني در پي نداشته است.

در فرودگاه هرات نيروهاي خارجي تحت امر امريکا مستقر هستند.

اين در حالي است که شبه‌نظاميان طالبان هر از گاه با هدف قرار دادن مواضع نيروهاي خارجي، به ساختمان‎هاي اين فرودگاه حمله مي‌کرده‎اند.

تا کنون ازخسارات ناشي از حملات شب گذشته به فرودگاه هرات خبري در دست نيست.

اگر چه تا به حال شبه‌نظاميان طالبان درباره اين موضوع اظهار نظري نکرده‌اند، اما مقامات دولتي پسران غلام يحيي سيوشان، از فرماندهان ارشد مخالف دولت کابل را که چندي پيش در پي حمله نيروهاي تحت امريکا کشته شد، عامل اين حملات مي‌دانند.

در جريان 10 ماه اخير اين براي اولين بار است که فرودگاه هرات هدف حملات راکتي طالبان مسلح قرار ميگيرد.

کارشناسان معتقدند، مشکل عمده و اساسي مردم هرات، حضور شمار زياد نيروهاي خارجي در فرودگاه است که نگراني‌هاي امنيتي را براي ساکنين اين شهر به وجود آورده است.

بيشترين حملات ترورستي در هرات به خاطر حضور نظاميان خارجي دراين منطقه صورت مي‌گيرد و مردم هم از اين موضوع ابراز نارضايتي مي‌کنند.

فرودگاه هرات در جنوب شرق استان هرات واقع شده است که درحال حاضر علاوه بر استفاده هواپيما‌هاي مسافربري شخصي، از سوي نيروهاي خارجي براي نقل و انتقال تجهيزات نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در استان هرات دو فرودگاه وجود دارد که بخش نظامي آن در شهرستان شيندند هم اکنون در اختيار نيروهاي نظامي امريکايي است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر