زندگی من کجاست

«وضعیت امنیتی افغانستان به بد ترین حالت خود در 10 سال گذشته رسیده است»


07.12.1389
خدمتگار
روزنامه خدمتگار در مطلبی در مورد کشته شدن افراد ملکی در نبرد های افغانستان تبصره کرده و آن را نگران کننده خوانده است. این روزنامه تصویری از کشته شدن افراد ملکی را در حملات متعدد تشریح کرده و در این میان از نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان انتقاد کرده است که آنان نیز توجهی به افراد ملکی در افغانستان ندارند. روزنامه در جای دیگری نیز به مساله جنگ و تفنگ در افغانستان پرداخته و پرسیده است که طرف های درگیر یا قطب های موجود به کدام طرف روان هستند. خدمتگار در مطلب دیگری در مورد فساد سیاسی در افغانستان نیز تبصره یی را در صفحه اول خود به نشر رسانده است. این روزنامه گفته است که جوانان افغان و در مجموع نسل نو از حکومت و برنامه های آن حمایت سیاسی نمی کنند.


انیس
روزنامه دولتی انیس نیز در مورد کشته شدن افراد ملکی در افغانستان تبصره کرده است. این روزنامه با اشاره به اعمالی که مخالفین دولت افغانستان در این اواخر انجام داده و باعث افزایش تلفات افراد ملکی گردیده به نقل از رییس جمهور کرزی نوشته است که کشتار افراد ملکی غیر قابل توجیه است. روزنامه در سرمقاله شماره امروز خود نیز در همین مورد تبصره کرده و بیشتر ریشه های تروریزم و خاستگاه های آنان را مورد بررسی قرار داده است. این روزنامه گفته است که در اصل در شیوه مبارزه با تروریزم باید بحث شود تا نیروهای بین المللی ترغیب شوند که روند این مبارزه را به بیرون از مرز های کشور انتقال بدهند و خاستگاه های تروریستان را از بین ببرند.


اراده
روزنامه اراده در مورد تلاش های صلح در افغانستان و نتایج آن تبصره کرده است. این روزنامه با اشاره به سفر هیات شورای عالی صلح افغانستان به ترکیه و دیدار های این هیات با مقامات ترکی تبصره کرده است. مقاله نویس گفته است که این سفر نیز بخشی از تلاش های صلح است تا بتواند میزان حمایت های بین المللی را از روند صلح در افغانستان جنگ زده بیشتر بسازد. اراده در جای دیگری در مورد مساله ایجاد پایگاه های دایمی نظامی امریکا در افغانستان تبصره کرده است. این روزنامه به نقل از معاون فرستاده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان نوشته است که امریکا نیت ندارد تا چنین پایگاه های را ایجاد کند، بلکه به قول وی امریکا تا زمانی که مردم افغانستان بخواهند در این کشور می ماند.


ویسا
روزنامه ویسا در مورد وضعیت کنونی امنیتی در افغانستان و مشکلات ناشی از آن تبصره کرده است. این روزنامه گفته است که وضعیت امنیتی در کشور به بد ترین حالت خود در جریان 10 سال گذشته رسیده است.
مقاله نویس در ادامه با اشاره به اظهارات یک مقام سازمان ملل که گفته است، از زمان سقوط اداره طالبان تاکنون میزان حملات بیشتر شده نوشته است که این همه مشکلات ناشی از بی کاری، بی برنامه گی و مشکلات اقتصادی است که جوانان را وا می دارد تا به گروه های تروریستی بپیوندند. روزنامه خواستار تدابیر و توجه بیشتر به این موضوع گردیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر