زندگی من کجاست

«بهترین راه حل بحران افغانستان، خروج امریکا از این کشور می باشد»

30.11.1389
واشنگتن پست
روزنامه واشنگتن پست در شماره اخیر خود مطلبی دارد تحت عنوان بهترین راه حل بحران افغانستان برای امریکا خارج شدن از این کشور می باشد.

در این مطلب که توسط یک سناتور حزب دموکرات امریکا نوشته شده، آمده است که رییس جمهور امریکا، معاونش و دیگر مقامات نظامی این کشور در مورد حضور قوای امریکا در افغانستان برای سال های دوامدار صحبت می کنند و حتی خواهان ساختن پایگاه های نظامی در افغانستان هستند.

اما روزنامه سوال می کند که آیا این نظریات در بین مردم امریکا هم طرفدار دارد. به نوشته سناتور جیمز مک گاورن جنگ افغانستان چه از نگاه جانی و چه از نگاه مالی به ضرر امریکا تمام می شود و بهترین راه خاتمه دادن به این مشکل بیرون شدن از این جنگ است.

به نوشته روزنامه امریکا عوض یک برنامه حضور دومدار در افغانستان باید یک برنامه خروج را تهیه کند. به نوشته سناتو مک گاورن، این تصمیم چنین معنی ندارد که ما مردم افغانستان را رها می کنیم بلکه ما ستراتیژی کنونی جنگ را ترک می کنیم، زیرا این ستراتیژی موفق نیست و نه تنها به افغانستان امنیت نیاورده، بلکه تهدیدها به امنیت امریکا را هم از از بین نبرده است.


رویترز
خبرگزاری رویترز هم مطلب تحلیلی را در مورد افزایش گروگان گیری در ممالک مختلف جهان از جمله افغانستان به نشر رساند که در بخش آن می نویسد، گروگان گیری در افغانستان به یک تجارت خوب تبدیل شده است، زیرا هر باری که یک خارجی در افغانستان گروگان گرفته می شود، رباینده گان بین 300 تا 750 هزار دالر پول برای آزادی آنها تقاضا می کنند و قیمت رهایی یک گروگان داخلی بیش از 100 هزار دالر می باشد.

به نوشته خبرگزاری بعضی اوقات خارجیان اگر زنده مانند تا 300 روز در اسارت بسر می برند تا زمینه برای رهایی آنها فراهم شود که این عمل در کار موسسات خیریه مشکل ایجاد می کند، زیرا کارمندان آنها از ترس ربوده شدن طور شاید و باید کار نمی کنند و پول های خیریه به جا هایی که باید برسد نمی رسد.


واشنگتن پست
روزنامه واشنگتن پست در شماره اخیر خود مطلبی دیگری هم در مورد افغانستان دارد که در آن می نویسد، امروز در بعضی مساجد امامان رسماً بر علیه قوای خارجی تبلیغ می کنند.

به نوشته روزنامه در بعضی مساجد افراد ملکی و نظامی خارجی که برای خدمت و تامین امنیت به افغانستان رفته اند، اشغالگر، صلبیون و چوچه های یهود خطاب می شوند که این عمل احساسات مردم افغانستان را علیه خارجیان تحریک می کند و در راه کار آنها مشکل ایجاد می کند. 
رادیو ازادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر