زندگی من کجاست

«نیروهای کانادایی به وظایف محاربوی شان در افغانستان پایان می دهند»

08.12.1389
در تابستان امسال با گرم شدن هوا در کندهار، نیروهای نظامی کانادا رسماً به وظایف محاربوی شان پایان می دهند.

نیروهای کانادایی پس از تقریباً یک دهه جنگ و انجام وظایف محاربوی، نقش شان را از رویا روی با دشمن به اجرای وظایف تربیت و آموزش قوای امنیتی افغان تغییر می دهند.

در گزارش که در شبکهء خبری بنام «سن» در کانادا به نشر رسیده آمده است که قوای کانادایی باید در افغانستان باقی بماند، اما برای این نیروها مشکل خواهد بود که در عملیات جنگی اشتراک کنند زیرا این نیروها قبل از این برای انجام وظایف محاربوی، تلاش های زیاد را نموده اند و قربانی های زیاد را متقبل شده اند.

در شرایط کنونی ماموریت آموزش و تربیت نیروهای امنیتی افغان خیلی اهمیت دارد، زیرا با گرفتن مسوولیت های امنیتی توسط قوای افغان زمینه برای خروج نیروهای کانادایی از افغانستان مساعد می گردد.

در حال حاضر قوای امنیتی افغان آغشته به فساد اداری و بی کفایتی می باشند. بار این مسوولیت هم به دوش قوای ناتو و شرکای آن در افغانستان خواهد بود که تا اکنون در انجام آن مطابق نورم ها ناکام اند.

پیشبرد تربیت و آموزش مسلکی، اخلاقی و سواد آموزی به قوای پولیس و اردوی افغان تاثیرات مثبت را بالای این کشور وارد خواهد کرد، اما عدم پیشبرد این وظیفه کاری خروج نیروها را از افغانستان به تاخیر می اندازد.

گزارش شبکه خبری کانادا در ادامه پرسش را مطرح می سازد که چرا قوای کانادایی از انجام وظایف محاربوی شانه خالی می کند، در حالیکه اکنون نیروهای بیشتر در افغانستان حضور دارند؟

سال هاست که قوای کانادایی به تنهایی با کم تر از 3 هزار عسکر در کندهار جنگیده اند.

این شبکهء خبری می نویسد که نیروهای ما با وجود کمبود در تعداد عساکر، عدم توانمندی برای پاکسازی منطقه از وجود جنگجویان مخالف، کندهار را از تصرف مخالفین نگهداشتند و تا رسیدن نیروهای تازه نفس مشکلات را متقبل شدند.

اکثریت این پیشرفت ها که امروز در کندهار دیده می شود، در اثر کار شدید، جان فشانی، قربانی ها و ابتکارات نیروهای امنیتی کانادا به دست آمده است.

اما حالا که خشونت ها کاهش یافته، نیروهای کانادایی پیش از این که کار شان را تمام کنند، به وظایف جنگی شان پایان می دهند چیزی را که خود آغاز کرده بودند.

جنرال پیتر دیولین قوماندان قوای کانادایی در کندهار هفته گذشته در یک مصاحبه به شبکهء خبری «سن» گفت، قوای کانادا در جریان ماموریت شان به خصوص حین انجام وظایف محاربوی در کندهار نفوذ و روابط تازه را در سطح جدید به دست آوردند. وی گفت که قوای کانادایی در افغانستان اعتبار بیشر را کسب کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر