زندگی من کجاست

سه انفجار مهيب ولايت قندهار را لرزاند

سه انفجار پياپي روز شنبه (23 بهمن) شهر قندهار افغانستان لرزاند
سه انفجار مهيب متوالي، ولايت قندهار واقع در جنوب کشور جنگ‌زده افغانستان را به لرزه درآورده است.


به گزارش خبرنگار پرس تي‌وي از افغانستان، ساعت 12:15 ظهر شنبه صداي انفجارهاي مهيب و شليک گلوله از داخل شهر قندهار به گوش رسيد که تاکنون جزئيات بيشتري از آمار احتمالي تلفات اين حادثه گزارش نشده است.

يکي از مقامات محلي که از افشاي نامش خودداري کرده است، ضمن تاييد اين خبر گفت، صداي شليک گلوله همچنان در برخي نقاط اين شهر به گوش مي‌رسد.

وي تاکيد کرده است که شبه‌نظاميان طالبان هتلي را در نزديکي مرکز فرماندهي پليس قندهار تصرف کرده و پس از ورود به داخل اين ساختمان، فرماندهي پليس قندهار را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

گزارش‌ها حاکي از آن است که شبه‌نظاميان مسلح با سلاح‎هاي اي‌کي-47 به مرکز فرماندهي پليس شهر قندهار حمله کردند.

به دنبال وقوع اين حملات، وضعيت امنيتي شهر قندهار با مشکلات شديدي مواجه شده است و صداي چندين انفجار مشابه از نقاط مختلف اين شهر به گوش مي‌رسد.

گفتني است، بيش از 150 هزار نظامي تحت امر امريکا همچنان در تحقق بخشيدن به وعده سران واشنگتن و ناتو براي برقراري ثبات و نابودي شبه‌نظاميان در کشور جنگ‌زده افغانستان ناکام مانده‌اند.

عبدالطيف آشنا معاون والي ولايت قندهار نيز در هفته‌هاي گذشته در جريان يک حمله تروريستي به خودرو حامل وي، کشته شد.

سخنگوي والي قندهار در اين باره گفته است، يک بمب‌گذار در حالي که سوار بر موتورسيکلت بود، بمبي را در مسير حرکت خودوري وي منفجر کرد.

پيش از اين نيز، محمدحسن تيموري رئيس اداره حج و امور مذهبي ولايت قندهار در تاريخ دهم شهريور ماه سال جاري در اثر يک حمله تروريستي به خودرو وي در جنوب اين ولايت، کشته شد.

ولايت قندهار افغانستان شاهد بيشترين ناآرامي‌ها در اين کشور است و مقامات دولتي در اين منطقه هدف حملات تروريستي شبه‌نظاميان قرار مي‌گيرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر