زندگی من کجاست

« دیگر طالبان اجازه برگشت به افغانستان را نخواهند داشت»

20.11.1389
روزنامه افغانستان
روزنامه افغانستان در مورد ایجاد پایگاه های دایمی امریکا در افغانستان تبصره کرده و از تمایل امریکا برای ایجاد این پایگاه ها سخن زده است. مقاله نویس با اشاره به اظهارات رییس جمهور کرزی نوشته است که از سوی ایالات متحده پیشنهاداتی در زمینه وجود دارد. روزنامه گفته است که این پیامی به پاکستان نیز است که می گوید، دیگر طالبان اجازه برگشت به افغانستان را نخواهند داشت. روزنامه در مطلب دیگری در مورد انتخابات در ولسی جرگه افغانستان تبصره کرده است، این روزنامه گفته است که حتی سومین دور برگزاری انتخابات ولسی جرگه افغانستان نیز بی نتیجه مانده است و وکلا نه توانستند رییس جدید مجلس را که انتظار می رفت، تعیین کنند.


انیس
روزنامه دولتی انیس بخشی از مطالب صفحه اول شماره امروز خود را به موضوع اظهارات تازه رییس جمهور کرزی در خصوص مسایل امنیتی و مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان اختصاص داده است. این روزنامه به نقل از رییس جمهور کرزی نوشته است که جامعه جهانی باید از دید افغانها و مطابق به منافع افغانستان عمل کند.
روزنامه در سرمقاله شماره امروز خود در مورد شورای صلح افغانستان و تلاش ها به هدف جلب مخالفین به این پروسه نیز تبصره کرده است. مقاله نویس گفته است که کار کرد های شورای عالی صلح تاکنون نتایج درستی داشته است و می تواند در آینده دست آورد های بهتری نیز داشته باشد.


اوت لوک افغانستان
روزنامه انگلیسی زبان اوت لوک افغانستان در سرمقاله شماره امروز خود در مورد اظهارات رییس جمهور کرزی در خصوص پایگاه های دایمی نیروهای امریکایی در افغانستان تبصره کرده است. این روزنامه گفته است که رییس جمهور افغانستان موجودیت چنین پیشنهادی از سوی ایالات متحده را تایید کرده است. مقاله نویس گفته است که باید با چنین مسایلی برخورد محتاطانه صورت گیرد، زیرا مساله امنیت منطقوی مطرح است و در عین حال شاید برخی از کشورها با موجودیت پایگاه های امریکایی در افغانستان موافق نباشند. روزنامه در مورد انتخابات در ولسی جرگه به هدف تعیین رییس جدید مجلس تبصره کرده است. این روزنامه روند برگزاری انتخابات را که چندین مرتبه صورت گرفت، درامه خوانده و گفته است که اعضای ولسی جرگه باز هم ناکام مانده اند.


چراغ
روزنامه چراغ نیز در مورد بن بست در ولسی جرگه افغانستان به نشر رسانده و عدم موفقیت انتخابات برای تعیین رییس مجلس را ناشی از فعالیت های سیاسی دانسته است. این روزنامه گفته است که ولسی جرگه افغانستان در مجموع در گرداب مسایل سیاسی گیرمانده است. روزنامه در عین حال نوشته است که آرای سفید و باطل بار دیگر پیروز گردیده و نماینده گان ناکام شده اند. روزنامه در جای دیگری در مورد تلاش ها به هدف مبارزه با فساد اداری در کشور نیز تبصره کرده، اما گفته است که اراده درست و سیاسی برای مبارزه با فساد اداری وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر