زندگی من کجاست

«آموزش مخالفین مسلح در ایران، دامنهء نا امنی ها را گسترش می دهد»

13.11.1389
پس از آنکه وزارت داخله افغانستان از گرفتاری یک گروه سه نفری تروریستی که در ایران آموزش های نظامی را فرا گرفته است خبر داد، برخی از آگاهان مسایل نظامی به این باور اند که ادامه روند آموزش مخالفین مسلح حکومت افغانستان در ایران دامنه نا امنی ها را در این کشور گسترش می دهد و صفوف مخالفین را تقویت می کند.

اجمل سایس، یکی از کارشناسان نظامی افغان به روز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت که ایران با این کار خود اهدافی را در افغانستان دنبال می کند. وی از حکومت افغانستان خواست که با استفاده از راه های مختلف جلو این عملکرد ایران را بگیرد.

اداره مبارزه با تروریزم وزارت داخله افغانستان در جریان هفته جاری گفت که یک گروه سه نفری تروریستی را در ولایت نیمروز گرفتار کرده است.

سید عبدالغفار سید زاده رییس اداره مبارزه با تروریزم وزارت داخله افغانستان گفت که سرکرده این گروه اعتراف کرده است که به آنان در منطقه بهرامچه زاهدان ایران آموزش های تروریستی داده شده است. به گفته وی تلاش های نیرو های امنیتی برای رد یابی سایر افراد وابسته به این گروه ادامه دارد.

آقای سید زاده هم چنان گفته است که گروه بازداشت شده نیز اعتراف کرده اند که در یک سلسله بمب گذاری ها، پرتاب راکت و برخی دیگر اعمال تخریبی دست داشته است.

در گذشته هم شماری از مقامات پولیس در غرب افغانستان از کشف و ضبط سلاح و ماین های ایرانی خبر داده بودند و نیرو های بین المللی مستقر در افغانستان نیز چندین بار ایران را متهم به حمایت از مخالفین مسلح در افغانستان کرده است. اما ایران پیوسته این اتهامات رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر