زندگی من کجاست

کشته شدن 3 نظامي آلماني در افغانستان

تصوير آرشيوي از نظاميان تحت امر امريکا در افغانستان
يک فرد افغان ملبس به لباس نظاميان افغان، 3 تن از نيروهاي آلماني مستقر در شمال اين کشور را به ضرب گلوله کشته است.


به گزارش خبرنگار پرس تي‌وي از کابل، بر اثر مشاجره لفظي ميان سربازان آلماني و يک فرد افغان که هويت وي هنوز تاييد نشده است، 3 نظامي آلماني کشته و شش تن ديگر زخمي شده‌اند.

به گفته مقامات نظامي افغان، اين درگيري شنبه ميان يک فرد افغان که به ظاهر از سربازان ارتش ملي افغانستان بوده است و شماري از نظاميان آلماني، در پادگان نظامي در ولايت بغلان در شمال اين کشور به‎وقوع پيوسته است.

مقامات افغان تائيد کرده‌اند که اين درگيري پس از انجام يک مراسم ويژه نظامي و در اثر مشاجره لفظي بين سربازان آلماني و اين فرد افغان روي داده است.

ژنرال هانس وارنر فرتس فرمانده عمومي نيروهاي تحت امر امريکا در شمال افغانستان، يک‌شنبه در يک نشست خبري ضمن تاديد وقوع اين رويداد، تاکيد کرد که هنوز علت و انگيزه اين درگيري روشن نشده است.

ژنرال فرتس همچنين از آغاز تحقيقات درباره کشف علل و انگيز‌هاي اين حادثه خبر داده است.

گفتني است، تاکنون درباره هويت اين فرد افغان که خود نيز در جريان اين تيراندازي کشته شده است، اطلاعات دقيقي از سوي مسولان به رسانه‌ها اعلام نشده است.

اين در حالي است که فرمانده عمومي نيروهاي تحت امر امريکا در شمال افغانستان مدعي است، اين فرد با سوء‌استفاده از لباس نظامي و در اختيار داشتن اسلحه، ابتدا با سربازان آلماني درگير شده و سپس به روي آنان آتش گشوده است.

همچنين، يک سرباز آلماني ديگر نيز شنبه در اثر انفجار يک بمب کنار جاده‌اي در جنوب کشور جنگ‌زده افغانستان کشته شد.

آخرين‌گزارش‌ها حاکي از آن است که تنها در دو ماهه نخست سال جاري ميلادي (2011) دست‌کم، 48 نظامي خارجي در اين کشور کشته شده‌اند.

آمار‌هاي رسمي از کشته شدن بيش از 2 هزار و 330 سرباز نيروهاي ناتو از ابتداي تهاجم نظامي امريکا به افغانستان در سال 2001 ، خبر مي‌هد.

با گذشت 10 سال از اشغال افغانستان، بيش از 150 هزار نيروي نظامي تحت امر امريکا در اين کشور همچنان در برقراري ثبات و آرامش در نقاط مختلف افغانستان ناکام مانده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر