زندگی من کجاست

ویسا: ایرانی ها در زمینهء اعمار بند آب بخش آباد، موانع ایجاد می کند

13.11.1389
خدمتگار
روزنامه خدمتگار در مورد نیات ایران در افغانستان و حمایت آن کشور از مخالفین مسلح تبصره کرده است. این روزنامه با عنوان برجسته یی نوشته است که ایران در شهر زاهدان، جنگجویان افغان را آموزش می دهد. مقاله نویس در ادامه گفته است که طالبان در آن جا در زمینه بمب گذاری، حملات انتحاری و استفاده از بمب های ریموت کنترول آموزش می بینند. خدمتگار در مورد انتخابات در ولسی جرگه و مساله دعوای باقی مانده در محکمه اختصاصی انتخابات نیز تبصره کرده است. این روزنامه پرسیده است که آیا وکلا به محکمه می روند و یا خود را به چوکی ریاست ولسی جرگه کاندید می کنند.


آرمان ملی
روزنامه آرمان ملی در مورد انتخابات در ولسی جرگه که قرار است بار دیگر برگزار شود، تبصره کرده است. این روزنامه بیشتر به مساله آرای سفید و معلوم شدن سرنوشت آن تاکید کرده و به نقل از فوزیه کوفی یکی از اعضای ولسی جرگه نوشته است، تا زمانی که این مساله روشن نشود، دور باطل تکرار می شود. روزنامه در مطلب دیگری در مورد فعالیت های تروریستی در منطقه تبصره کرده و پاکستان را به دامن زدن چنین فعالیت های متهم کرده است. مقاله نویس گفته است که پاکستان در اصل بنیان گذار مکتب تروریزم در جهان است.


ویسا
روزنامه ویسا در مورد تلفات افراد ملکی در جنگ ها و اثرات آن در روحیه اجتماعی مطلبی را به نشر رسانده است. این روزنامه به نقل از یک نهاد حقوقی افغانی نوشته است که در سال گذشته میلادی دوهزار و پنجصد تن از غیرنظامیان در افغانستان کشته شده بودند و حالا نیز روزانه شش تا هفت نفر از افغان های بی گناه در رویداد ها کشته می شوند. روزنامه در مورد مخالفت ایران با پروژه های بازسازی در افغانستان و دست درازی آن کشور در این راستا مطلبی را منتشر کرده است. این روزنامه به نقل از باشنده گان ولایت فراه نوشته است که ایرانی ها در راستای اعمار بند آب بخش آباد، موانع ایجاد می کند.


راه نجات
روزنامه راه نجات هم به مسایل وابسته به حقوق بشری در افغانستان توجه کرده است. این روزنامه با اشاره به تلفات افراد ملکی با عنوان برجسته یی نوشته است که هر روز حداقل هفت نفر ملکی در افغانستان جان می دهند و افغانستان در سال گذشته بالا ترین رقم تلفات افراد غیرنظامی را داشته است. روزنامه در مطلب دیگری در مورد مبارزه با مواد مخدر در افغانستان تبصره کرده است. این روزنامه با اشاره به زندانی شدن دهها تن از قاچاقبران مواد مخدر نوشته است که با زندانی کردن، مبارزه با مواد مخدر نتیجه یی نمی دهد. این روزنامه در ادامه گفته است که تشویق دهقانان برای کشت بدیل، توجه به زراعت روستایی و در کنار آن خشک سالی از عواملی است که می تواند از میزان بلند کشت کوکنار در کشور جلوگیری کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر