زندگی من کجاست

ملا محمدعمر در پاکستان مورد عملیات جراحی قرار گرفت


29.10.1389
ملا محمدعمر رهبر طالبان به تاریخ هفتم ماه جنوری دچار یک حملهء قلبی شد و به کمک ادارهء استخبارات پاکستان به یکی از شفاخانه های شهر کراچی انتقال و در آنجا برای چندین روز مورد تداوی ومعالجه قرار داشت. این مطلب را روزنامهء واشنگتن پست به نقل از یک شبکهء استخباراتی شخصی که توسط مامورین سابق CIA ، وزارت خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اداره می شود گزارش داده است.

شبکهء استخباراتی که تحت حمایت یک کمپنی شخصی بنام (the Eclipse Group) یا گروپ کسوف یا خسوف فعالیت می کند گفت، منبع معلومات آن ها یک داکتر در شفاخانه شهر کراچی می باشد که ملا محمد عمررا به چشم خود دیده است .
همین داکتر که نامش افشا نشده است، به روزنامهء واشنگتن پست گفته است:
«ملاعمردر شفاخانه مورد عملیات جراحی قلبی قرار گرفت، هر چند که من شخصاً درین عملیات شرکت نکردم، ولی ارزیابی من به اساس چشم دید من است. من در شفاخانه دیدم که مریض ملا عمر بود و به علت خون ریزی قلبی مورد عملیات جراحی قرار گرفت.»

مقامات امریکایی در بارهء صحت وسقم این راپور تا هنوز اظهار نظر نکرده اند، اما یک مقام امریکایی از کابل به روزنامه گفته است:
«تا حال هیچ کس چنین چیزی را نشنیده است وما هم معلومات نداریم تا این گزارش هارا تایید یا مورد سوال قرار بدهیم.»

اما حسین حقانی سفیر پاکستان در واشنگتن به روز سه شنبه به روزنامهء واشنگتن پست گفته است:
«این گزارش ها اساس ندارد.»
به گفته سفیر پاکستان، بعضاً معلومات استخباراتی توسط اشخاص می رسد، اما بعداً معلوم می شود که درست نمی باشند. موضوع ملا عمر هم در همین ردیف قرار می گیرد.

روزنامه واشنگتن پست در ادامهء مطلب می نویسد:
در راپور شبکهء استخباراتی شخصی کسوف گفته شده، ملا عمربه تاریخ هفتم ماه جنوری توسط مامورین استخباراتی (ISI) به شفاخانه آورده شد و در آن جا مورد عملیات جراحی قرار گرفت. سه یا چهارروز بعد از عملیات وی از شفاخانه مرخص و برایش توصیه شد که در خانه برای چندین روز استراحت کند.

داکتر شفاخانه که منبع معلومات بود گفته است، معلوم می شد که ملا محمد عمر بعد از عملیات صدمهء مغزی دیده باشد، زیرا صدای وی مبهم ولکنت زبان داشت.

یک منبع دیگر درشورای کویته به شبکهء استخباراتی شخصی گروپ کسوف گفته است ، حالت ملا محمد عمردر حال بهبود قرار دارد و صدای او نیز واضح ترشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر