زندگی من کجاست

رئیس ستاد ارتش آمریکا: دستاوردهای نظامی در افغانستان شکننده است


ژنرال مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
ژنرال مولن گفت که تعهد آمریکا در قبال افغانستان دراز مدت است
یک مقام نظامی ارشد آمریکا هشدار داده است که خشونت در افغانستان در سال 2011 شدت خواهد گرفت.
ژنرال مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است که رهبران طالبان از ولایات نا امن قندهار و هلمند رانده شده اند اما هشدار داده است که دستاوردهای نظامی نیروهای افغان و خارجی "بی ثبات و شکننده" است.
نیروهای خارجی در افغانستان در سال 2010 و هفته های اول سال 2011 با تلفات گسترده مواجه شدند.
در حالیکه آمریکا در نظر دارد روند خروج نظامی از افغانستان را از اواسط سال جاری میلادی آغاز کند، نگرانی در مورد تشدید درگیری در این کشور رو به افزایش بوده است.
ژنرال مولن که با خبرنگاران در واشنگتن صحبت می کرد، گفت: "هر اندازه هم که دشوار باشد، ما باید خود را برای خشونتها و تلفات بیشتر ظرف ماههای آینده آماده کنیم."
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: "خشونتها در بسیاری از مناطق افغانستان در سال 2011، شدیدتر از آنچه خواهد بود که در 2010 شاهد بودیم."
مایک مولن تاکید کرد که قبل از بهبود اوضاع در افغانستان، پیش بینی می شود که این کشور شاهد تشدید خشونت باشد.
او گفت: "حالا وقت آن نیست که به موفقیت های خود تکیه کنیم، بلکه وقت آن است که با تاکید بر دستاوردهای که داشته ایم، تلاشهای خود را دو برابر کنیم."
در سال 2010، افغانستان با تشدید خشونت روبرو بود که در حریان آن، بیش از هفتصد نظامی نیروهای ناتو کشته شدند.
تلفات نیروهای ارتش ملی و غیرنظامیان افغان نیز در این سال بیشتر از این رقم گزارش شده است.
همزمان، دولت افغانستان تلاشهایی را برای مذاکره با طالبان آغاز کرده است تا از طریق مصالحه و احتمالا "امتیازدهی" به رهبران طالبان، به خشونت و درگیری در این کشور پایان دهد.
این تلاشها تا حالا نتایج ملموسی نداشته است و طالبان همواره مذاکره با دولت افغانستان را به خروج کامل نیروهای خارجی از این کشور مشروط کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر