زندگی من کجاست

گروه تحقيقاتي پارلمان افغانستان: تجاوز نیروهای امریکایی به ۲ زن افغان


"کشتار غیرنظامیان، انتقام به دلیل حمله به نیروهای امریکا"
گروهبان رابرت بیلز، یکی از سربازان متهم به دست داشتن در کشتار 16 غیرنظامی افغان

گروه تحقيقاتي پارلماني افغانستان مي‌گويد، کشتار ۱۶ غيرنظامي به دست سربازان امريکايي در ولايت قندهار، اقدامي تلافي جويانه بوده است.


سيد اسحاق گيلاني، رئيس گروه تحقيقاتي پارلمان افغانستان گفت، افراد محلي حدس می زنند کشتار غيرنظاميان افغان اقدامي تلافي جويانه در ارتباط با حمله‌ هفته گذشته است که منجر به از بين رفتن يک تانک امريکايي شد.

رهبران قبيله‌نشين ولايت قندهار افغانستان نيز روز دوشنبه گفتند اين کشتار در واکنش به حمله به يک تانک امريکا در منطقه زنگ آباد پنجوایی واقع در ولايت قندهار بوده است.

رهبران قبيله نشين افغانستان افزودند، به دنبال انفجار اين تانک، نيروهاي امريکايي رهبران قبيله‌اي و افراد محلي منطقه را احضار کرده و گفتند از کودکان و زنان آن‌ها انتقامي خونين خواهند گرفت.

يافته‌هاي جديد در حالي مطرح شده است که گروه تحقيقاتي پارلمان افغانستان نیز در گزارش خود درباره این موضوع از تجاوز نیروهای امریکایی به ۲ زن افغان قبل از کشتن‌ آن‌ها در اين تیراندازی مرگبار پرده برداشته است.

بر پايه اين گزارش، اين گروه تحقيقاتي همچنين شمار نيروهاي امريکايي را که در اين قتل عام دست داشتند، تا ۲۰ نفر برآورد کرده است. حميدزي لالي، يکي از بازرسان گفت: "ما اعتقاد داريم که يک سرباز نمي‌تواند اين تعداد انسان را در دو روستا ظرف يک ساعت بکشد، بنابر این ۱۶ غيرنظامي که بيشتر آن‌ها کودک و زن بودند، به دست دو گروه کشته شدند."

گروهبان رابرت بيلز، يکي از سربازاني که به دخالت در اين کشتار متهم شده است، از يک زندان نظامي موقت در کويت به زنداني با تمهيدات امنيتي بالا در منطقه نظامي فورت ليون ورت در ايالت کانزاس امريکا منتقل شده است. انتقال سرباز امريکايي خشم مردم کشور افغانستان را که خواستار محاکمه علني مرتکبين اين جنايت شنيع در کشور خود هستند، برانگيخته است.

حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان، روز جمعه از امريکا به علت عدم همکاري با گروه حقيقت ياب افغانستان انتقاد کرد و گفت، کشتار غيرنظاميان توسط نيروهاي خارجي در افغانستان، "از مدت ها قبل ادامه دارد."

گروهي از سربازان امريکايي، ۱۱ مارس، با ورود خانه به خانه در منطقه پنجويي قندهار، غيرنظاميان افغان را در خانه‌هاي خود هدف گلوله قرار دادند و دست کم ۱۶ نفر را که بيشتر آن‌ها زن و کودک بودند، کشته و تعدادي را نيز زخمي کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر