زندگی من کجاست

قول بررسی مجدد پرونده ها بعداز سه هفته اعتصاب غذا


پناهجویان افغان که در بودن دست به اعتصاب غذا زده بودند، از شب گذشته به اعتصاب غذای خود خاتمه دادند. این پناهجویان که تعداد آنها سیزده نفر بود، ببیش از سه هفته در مقابل اداره ی مهاجرت دست به تحصن و اعتصاب غذا زدند. این اعتصاب به گفته ی زکی خلیل سخنگوی اعتصاب کنندگان، ازجمله با قول رسیدگی مجدد به پرونده ی این پناهجویان به پایان رسید. او همچنین می گوید که چهار تن از نمایندگان زن مجلس افغانستان امروز یا فردا به سوئد خواهند آمد تا پیرامون از جمله سرنوشت این پناهجویان، با مقامات اداره ی مهاجرت دیدار و گفتگو کنند.  گزارش مربوط به پایان اعتصاب غذا در بودن و ادامه ی آن در یوله
میکائیل ریبن ویک، از مسئولان اداره ی مهاجرت نیز در گفتگوئی با خبرگزاری سوئد، ت ت در این زمینه گفت که تمام بعداز ظهر روز گذشته، روز یکشنبه دوازدهم ماه مه، اداره ی مهاجرت و پلیس در این زمینه با یکدیگر بحث و تبادل نظر داشته اند.  او گفت اداره ی مهاجرت همه ی اعتصابیون را به بیمارستان منتقل کرده است تا با دریافت کمک های پزشکی بتوانند خوردن را آغاز کنند. او گفت که بعد از خودداری از خوردن غذا در مدت زمان طولانی، مشکلاتی بروز خواهد کرد که به کنترل و کمک های پزشکی نیاز خواهد بود.
ساعت دو بعد از ظهر امروز نیز قرار است اداره مهاجرت با اعتصاب غذا کنندگان در یوله که تعداد آنها هشت نفر است و هفت نفر از آنان عنوان می کنند که زیر هجده ساله هستند گفتگو کند. رفیع زرگر زاده در گفتگوئی با پژواک از محل تحصن در یوله، وضعیت جسمانی اعتصاب کنندگان را بسیار وخیم می خواند.
اضافه کنیم که نماینده ای از اداره ی مهاجرت نیز با اعتصاب کنندگان در اومئو گفتگو کرده است.
در این جا می توانید صدای گزارش قبلی از تحصن و اعتصاب غذای در بودن و اومئو را بشنوید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر