زندگی من کجاست

خوابیدن در پارک های پاریس پس از اخراج از سوئد




خوابیدن در پارک های پاریس پس از اخراج از سوئد
ماه پیش بود که اخراج کودکان تنهای پناهجو به ایتالیا با انتقادات بسیاری روبرو شد. سازمان های بسیاری مانند انجمن نجات کودکان و امنستی از دولت سوئد خواستند که با توجه به گزارش های تکان دهنده از رفتار پلیس و مسئولان ایتالیا با پناهجویان از بازفرستادن کودکان زیر سن به این کشور خودداری کنند.
امروز پژواک می تواند افشا کند این اخراج ها همچنان ادامه دارد و علی حسینی نوجوان شانزده ساله افغان پس از اخراج به ایتالیا با ضرب و شتم شدید پلیس این کشور روبرو شده است.
ضرب وشتم یک کودک پناهجوی افعان توسط پلیس ایتالیا
علی حسینی سه هفته پیش از تیره سو محل زندگی و تحصیل خود به ایتالیا اخراج شد.او پس از تحویل به پلیس ایتالیا ، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و در بازداشتگاهی نگهداری شد پس از فرار از دست پلیس ایتالیا او را در پاریس سرگردان و آواره پیدا کردم
علی در گفتگو با پژواک از بدرفتاری پلیس و فرار به پاریس می گوید که در لینک زیر می توانید بشنوید:
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4320255&codingformat=.m4a&metafile=asx
سرنوشت علی را با ترز لیندستروم، مدیر بخش قرداد دوبلین در اداره مهاجرت در میان گذاشتم. او ضمن ابراز تاسف از ماجرائی که بر سر علی آمده، می گوید که ضرب و شتم افراد توسط پلیس بسیار ناراحت کننده است درست همانطور که اگر پلیس سوئد با کسی بدرفتاری کند.
او در عین حال می گوید که ایتالیا کشوریست که سیستم پناهنده پذیری مناسبی دارد. ترز لیندستروم مدیر بخش قراداد دابلین در ارداه مهاجرت می گوید که ما گزارش ها به دقت دنبال می کنیم اما آنچه تا کنون از ایتالیا می دانیم این است که این کشور سیستم پناهنده پذیری خود را بهتر کرده است و هیچ مشکلی در رابطه با بازپس فرستادن کودکان پناهجو به ایتالیا نمی بینیم. از ترز لیندستروم پرسیدم که آیا علی و دیگر شاهدان بدرفتاری پلیس ایتالیا دروغ می گویند؟ که در جواب گفت:
-نه، هرگز نگفتم که دروغ می گویند. این ماجرا بسیار غیر معمول است و وظیف پلیس ایتالیا ست که این موضوع را بررسی کند.
ترز لیندستروم در پایان می گوید که قرارداد دوبلین که در آن دولت های اروپائی به توافق رسیده اند که پرونده پناهجوئی را فقط در کشور اول بررسی کنند، باید دنبال شود و امکان استثناء قائل شدن وجود دارد اما این امکان بسیار محدود است.
علی حسنی در مدت سه ماهه ای که در سوئد بود، در دبیرستان تیره سو درس می خواند و بنابر گفته معلم او آن سوفی سوندهولم، شاگردی با استعداد بود،علاقه زیادی به یادگیری داشت و هم معلمها و هم شاگردها او را دوست داشتند.
علی در زمان اقامت در سوئد بارها از خاطرات تلخ خود در ایتالیا یاد کرد و شعرهائی نیز از سختی های دوران اقامت در ایتالیا سروده بود. به گفته آن سوفی سوندهولم همواره از بازگشت به این کشور ترس و واهمه داشت.
آن سوفی سوند هولم معلم علی در دبیرستان تاکید می کند که با شهادت بسیاری از دیگر کودکان پناهجو، ایتالیا کشوری نامناسب برای پناهجویان است.او تاکید می کند که بسیاری از شاگردان او، خاطرات زیادی از بدرفتاری پلیس ایتالیا و زندانی کردن مهاجران در سلولها دارند.
اما در حالی که بوروکراسی اداری و تصمیم اداره مهاجرت مبنی بر اینکه ایتالیا کشوری مطمئن هست یا نه ادامه دارد، علی حسینی نوجوان 16 ساله، در پارکهای پاریس بدون پول و جای خواب روزهای خود را می گذراند.
بخش فارسی رادیو بین المللی سوئد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر