زندگی من کجاست

كنفرانس بن,کرزی ترس از منزوی شدن!!!!


مركل :
هدف ما ايجاد افغانستان باثبات است
 در حالي كه سه روز بيشتر به برگزاري كنفرانس بن در آلمان باقي نمانده است، آنگلا مركل صدراعظم آلمان خواستارمذاكره با برخي از گروه‌هاي طالبان شد.
آنگلا مركل، صدراعظم آلمان با اشاره به كنفرانس بن كه با هدف بررسي مسائل فعلي و آتي افغانستان دوشنبه پنجم  دسامبربرگزار مي‌شود به روزنامه "گنرال-آنتسايگر" چاپ بن گفت: افغانستان قبل از هر چيز ديگري به آشتي، صلح و برادري سياسي در داخل نيازمند است؛ اين كشور علاوه بر اين بايد بتواند همكاري‌هاي سازنده‌اي را با كشورهاي همسايه‌اش شكل دهد.
صدراعظم آلمان افزود: البته شرط پذيرش برخي گروه‌هاي طالبان اين است كه اين گروه‌ها روابط خود را با القاعده قطع كرده و خشونت را كنار بگذارند.
اين مقام آلماني همچنين با اشاره به تصميم پاكستان براي عدم شركت در كنفرانس آتي بن نيز گفت: ما همه تلاش خود را انجام خواهيم داد كه پاكستان در آينده افغانستان شريك باشد.
صدراعظم آلمان در ادامه و در خصوص آينده افغانستان بعد از خروج نيروهاي غرب گفت: نبايد اشتباهات گذشته را تكرار كرد و بعد از خروج از افغانستان، آينده اين كشور را به حال خود رها كرد.
وي گفت: از اين رو بسيار مهم است كه حتي بعد از سال 2014 نيز اعطاي كمك‌هاي غيرنظامي خود را به افغانستان، همچون آموزش سربازان و پليس‌هاي افغان ادامه دهيم.
مركل گفت: هدف ايجاد يك افغانستان باثبات است، گرچه ممكن است كه اين مساله با تصورات غرب در خصوص دموكراسي يكسان نباشد.
صدراعظم آلمان در ادامه افزود: هدف كنفرانس بن، تقويت افغانستان در مرحله واگذاري قدرت به اين كشور است.
صدراعظم آلمان همچنين ادامه حضور نيروهاي كشورش در افغانستان را بعد از سال 2014 منتفي ندانست.
در آستانه برگزاري كنفرانس افغانستان،‌ افشاي برخي از اسناد محرمانه حاكي از آن است كه حامد كرزاي، رييس‌جمهوري افغانستان كنفرانس بن را نه به عنوان يك فرصت، بلكه يك تهديد براي خود مي‌داند.
در اين اسناد همچنين آمده است كه ارتش آلمان و نظاميان آمريكايي روند تحولات افغانستان را بعد از خروج نيروهاي غرب از اين كشور،"منفي" ارزيابي كرده‌اند.
در يكي از اسناد فوق محرمانه انتشار يافته آمده است كه كرزاي به ويژه معتقد است كه برگزاري اين كنفرانس از قدرتش كاسته و وي را منزوي مي كند.
در بخش ديگري از اين اسناد آمده است كه برخي از نيروهاي نظامي حاضر در افغانستان معتقدند كه افغانستان بعد از سال 2014، بار ديگر به محل تجمع افراطيون تبديل مي‌شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر