زندگی من کجاست

امادگی افغانستان برای تجزیه شدن!!!!!!

روزنامه "ويسا " چاپ افغانستان امروز با انتشار اين مطلب نام اين وكيل انگليسي را "توبياس ايلوود " و نام طرح وي را "طرح سي " C " عنوان كرد.
به نوشته ويسا، طرح A همان موافقتنامه بن اول است و طرح C براي پس از 2014 در نظر گرفته شده است.
ويسا نوشت: به نظر اين عضو پارلمان انگليس ساختار سياسي افغانستان بايد تغيير يابد و نظامي غير متمركز در اين كشور تأسيس شود.
در طرح ياد شده افغانستان به هشت منطقه تقسيم شده است كه مراكز آن "كابل "، "قندهار "، "هرات "، "مزار شريف "، "قندز " ، "جلال آباد "، "خوست " و "باميان " معرفي شده اند.
بر اساس اين طرح، هشت منطقه افغانستان توسط يك شورا اداره خواهند شد كه اين شورا متشكل از نمايند?ان گروه‌هاي مختلف قومي خواهند بود.
بر اساس اين طرح انگليسي در هر منطقه يك يا چند كشور خارجي نفوذ و دخالت مستقيم خواهند داشت، به عنوان مثال مزار شريف تحت حمايت روسيه و آلمان و يا هرات تحت حمايت ايران و فرانسه خواهد بود.
در اين طرح افغانستان علاوه بر رئيس جمهور، نخست وزير نيز خواهد داشت.
اين طرح انگليسي براي طالبان نيز برخي مناطق را پيشنهاد كرده كه از جمله قندهار و مناطق ولايات همجوار آن است و بدين ترتيب طالبان در قدرت شامل مي‌شوند.
نويسنده طرح C پيشنهاد مي‌كند كه ارتش افغانستان كوچك شود.
طراح انگلسيي پيشنهاد مي‌كند در صورتي كه حامد كرزي با پلان C موافقت كند بايد براي به ازاي آن به وي اين شانس داده شود كه براي يك دوره ديگر كرسي رياست جمهوري را احراز كند.
نويسنده در اخير گفته است كه اين طرح نتيجه چندين سال سفرهاي متواتر و مشاهدات وي به افغانستان است.
طرح B در حالي افشا مي‌شود كه سال گذشته طرح B نيز معرفي شد كه عبارت از تقسيم افغانستان به دو بخش شمالي و جنوبي است.
طرح B را "رابرت بلك ويل " سفير سابق آمريكا در هند پيشنهاد كرد كه بر اساس آن جنوب افغانستان از قندهار تا لغمان به طالبان و ولايت‌هاي شمالي به اقوام تاجيك، هزاره و ازبك واگذار شود.
اين طرح‌ها در حالي ارائه مي‌شوند كه قرار است كنفرانس بين المللي بن دوم در دسامبر سال جاري در آلمان برگزار شود. 
در خبری دیگر
طبق گزارشات تاییده نشده رسیده به این شبکه ، قرار است افغانستان از لحاظ امنیتی به هشت منطقه (زون) تقسیم شده و هشت تن از سران جهادی یا افراد متنفذ قومی و منظقه ای به ریاست این هشت منطقه منصوب گردند.

بنابر این گزارش ، این طرح هیچ ربطی به تجزیه کشور ندارد و صرفا جهت کنترول اوضاع امنیتی وضع می گردد.

این هشت منطقه به مرکزیت شهر های کابل ، قندهار ، هرات ، مزار ، قندوز ، جلال آباد ، خوست و بامیان خواهد بود.

این طرح امنیتی که قبلا از سوی انگلیسی ها مطرح گردیده و بعدا به تایید آمریکایی ها نیز رسیده است ، مورد توجه دولت افغانستان قرار گرفته و احتمال اجرایی شدن آن تا دوماه دیگر همزمان با برگزاری مجلس بزرگان قومی (لوی جرگه) می باشد.

تا کنون روسای سه منطقه بترتیب زیر مشخص شده اند :
اسماعیل خان ، رییس مرکز هرات ، با تحت پوشش داشتن چهار ولایت دیگر .
عطا محمد نور ، رییس مرکز مزار ، با تحت پوشش داشتن سه ولایت دیگر .
گل آقا شیر زی ، رییس مرکز قندهار ، با تحت پوشش داشتن سه ولایت دیگر .


گزارشی از تعیین روسای پنج منطقه دیگر نرسیده اما ذکر شده است که این طرح تا دوماه دیگر اجرایی خواهد شد.

۱ نظر:

  1. salam ba nazari man in paln i ki britani dar afghanistan dare kare bisyar khobe ast ama az yak nazar khili baray mardomi afghanistan bad ast wa on in ki britanai nabayad dobare qomandanhay jahady ra roy kar kona

    پاسخحذف