زندگی من کجاست

ناتو: داعش دو برابر طالبان به نیروهای خود پول می‌دهد


چیزی که افغانستان به وجودش احتیاج داره دولتی هست که حداقل در خوده پایتخت کنترل داشته باشه ترس ازطالب یا داعش در افغانستان حرف بعدی هست ولی با وجود اینکه  سال ها استقرار ایالت متحده و متحدانش و با وجود پیمان استراتژیک از طرف ایالات‌متحده هیچ کوششی برای به ثبات رساندن حکومت نیست همین که به دولت ضعیف کرزی اعتماد داشت و اجازه داد تا حکومتی با نام وحدت بعد از کرزی روی کار بیاد یعنی در مورد افغانستان هیچ طرح بلند مدتی آمریکا در افغانستان ندارد. در حال حاضر که تمام منطقه خاورمیانه در تب تجزیه شدن به دو قطب شیعه و سنی میسوزه در چند سال آینده باید به کشور های تازه سر در آورده از این  جنگ ها خوشامد گفت به این معنی که افغانستان هم در این پروژه خواهد بود. 

mediaJohn F. Campbell فرمانده نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان"جان کمپبل"*، فرمانده نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان، خبر داد که برخی از شهروندان افغانستان جذب گروه "دولت اسلامی" (داعش) شده‌اند به ویژه کسانی از میان گروه طالبان. با این حال هنوز این افراد در افغانستان ظرفیت عملیاتی ندارند. به گفته فرمانده نیروهای ناتو، داعش در استخدام‌های خود، دو برابر آنچه طالبان می‌پردازند به نیروهای خود پول می‌دهد.
گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال "کمپبل"*، در یک کنفرانس خبری در مقر خود در کابل اعلام کرد که درباره داعش، تحرک جدیدی نسبت به سال قبل وجود دارد. وی اضافه کرد: داعش در افغانستان و پاکستان افرادی را جذب کرده و پول‌هایی در این دو کشور رد و بدل می‌شود، ولی در این زمینه ما هنوز شاهد مبلغ هنگفتی نبوده‌ایم و عملیاتی را از داعش در افغانستان مشاهده نکرده‌ایم.
فرمانده ناتو در افغانستان هشدار داد: با گذشت زمان، اگر بر اعضای گروه دولت اسلامی فشار وارد نکنیم، جذب نیرو از سوی این گروه افزایش خواهد یافت. وی گفت ما شبیه آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد را ندیده ایم اما این آن چیزی است که در آینده آنها می‌خواهند انجام دهند. بنابراین باید از هم اکنون از شر آنها خلاص شد.
وی همچنین در زمینه مبارزه با داعش خواستار همکاری میان دو کشور افغانستان و پاکستان به ویژه در زمینه تبادل اطلاعات شد.
این اظهارات فرمانده نیروهای ناتو در حالی است که به تازگی کابل و اسلام‌آباد پیش نویس تفاهم نامه ای را در زمینه همکاری‌های اطلاعاتی امضا کرده اند.
http://rfi.my/1SxO8AG
John F. Campbell *

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر