زندگی من کجاست

« آیا اینجا کابل است، یا تهران؟»

نفوذ ایران و پاکستان در افغانستان و تبصره ها در مورد موجودیت شکنجه در توقیف خانه های ریاست امنیت ملی افغانستان، مسایلی اند که در صفحات برخی از روزنامه های چاپ امروز کابل انعکاس یافته اند.

محور
روزنامه ی محور مطلبی را در مورد تجلیل از سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نشر رسانده و نوشته که از این روز دیروز در سفارت ایران در کابل تجلیل شد.

مطلب زیر این عنوان که " آیا اینجا کابل است، یا تهران؟" آغاز شده است.

در ادامه ی مطلب برگزاری مراسم شاندار در کابل به هدف تجلیل از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بخشی از رقابتی توصیف شده، که به باور نویسنده ی مطلب میان کشور های مختلف جهان در افغانستان ادامه دارد.

روزنامه از شرکت مقام های ارشد دولتی افغانستان در این مراسم نیز انتقاد کرده است.

روزنامه نوشته است، دولتمردان افغان بخاطر مداخله ی پاکستان و ایران در امور افغانستان قادر به تجلیل از روز های ملی کشور شان نیستند، اما به نوشته ی روزنامه، این دولتمردان در مراسم تجلیل از روز های ملی کشور های مداخله گر در امور افغانستان شرکت می کنند.

سرنوشت
روزنامه ی سرنوشت در مطلبی سیاست های پاکستان در قبال افغانستان را به بررسی گرفته است.

روزنامه نوشته است، در حالی که صدراعظم پاکستان اخیراً در صحبت با تلویزیون الجزیره گزارش ها در مورد حمایت پاکستان از طالبان را رد کرد، اما به نوشته ی روزنامه، مقام های افغان و غربی ها به این باور اند که پاکستان برای جلوگیری از نفوذ هند در افغانستان از شبکه ی حقانی پشتیبانی می کند.

ملی باور
روزنامه ی ملی باور به سخنان برخی از نماینده گان مردم در ولسی جرگه در مورد شکنجه ی زندانیان در توقیف خانه های ریاست امنیت ملی اشاره کرده است.

روزنامه می نویسد، برخی از وکیلان ولسی جرگه در حالی از موجودیت شکنجه در توقیف خانه های ریاست امنیت ملی خبر می دهند که به نوشته ی روزنامه، روند افغانی ساختن امور زندان پروان ادامه دارد.

روزنامه به حکومت افغانستان پیشنهاد کرده که ادعا ها در مورد شکنجه ی زندانیان در توقیف خانه های ریاست امنیت ملی را بررسی کند و روشن بسازد که زندانیان از سوی کی ها شکنجه می شوند.

روزنامه نوشته است، اگر به این مساله رسیده گی نشود، شاید پروسه ی انتقال زندانیان افغان به حکومت افغانستان دچار مشکل شود.

سرنوشت
روزنامه ی سرنوشت به عکس العمل ریاست امنیت ملی افغانستان در مورد نگرانی ها بخاطر آنچه شکنجه ی زندانیان در توقیف خانه های این ریاست خوانده شده، اشاره کرده است.

روزنامه به نقل از ریاست امنیت ملی نوشته است، که در گذشته در این اداره شکنجه وجود داشت، اما به نوشته ی روزنامه، پس از ایجاد تغییرات در رهبری ریاست امنیت ملی، حالا با زندانیان مطابق به قانون برخورد می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر