زندگی من کجاست

انگلیس:افغان را بکشید!!!!!

روزنامه انگليسي اينديپندنت در گزارشي نوشت: يك برنامه مستند تلويزيوني به زودي قرار است به افشاي واقعياتي در خصوص چگونگي تلاش براي افزايش روحيه جنگي نيروهاي انگليسي در ميدان جنگ افغانستان بپردازد.
 




بنابراين گزارش، در خوابگاه‌هاي نظاميان انگليسي كه قرار است در ميدان نبرد مستقيما به جنگ با نيروهاي دشمن بروند، فيلم‌هايي پخش مي‌شود كه "تلويزيون شبانه كشتار" نام دارد و هدف از آن بي‌احساس كردن نيروهاي انگليسي نسبت به كشتن افراد غيرنظامي است.

برخي سازمان‌هاي حقوق بشري ضمن مقايسه اين برنامه با برنامه پياده شده در بي‌تفاوت‌سازي نيروهاي آمريكايي نسبت به كشتار مردم غيرنظامي در جريان جنگ ويتنام نسبت به آن ابراز نگراني كرده‌اند. تصاويري كه خبرنگار اينديپندنت از پايگاه نظاميان آمريكايي در ولايت هلمند افغانستان ملاحظه كرده است نيز جمع شدن سربازان انگليسي براي مشاهده چنين فيلم‌هايي را تائيد مي‌كند.

در يكي از اين فيلم‌ها كه ادعا مي‌شود با هدف بهبود روحيه نيروهاي انگليسي به نمايش درمي‌آيند، يك فرمانده عمليات بالگرد آپاچي به نمايش در مي‌آيد كه خطاب به افراد تحت امر خود توضيح مي‌دهد كه بايد خطاي خود در داوري را بپذيرند و از آن چيزي به كسي نگويند. وي در اين فيلم تصريح مي‌كند: اين مطلب را نبايد با شخص ديگري مطرح كنيد، در خصوص آن ساكت بمانيد. ما عمدي نداشتيم اما بالاخره پيش آمده است."

اين گزارش حاكي‌ست: بيشتر فيلم‌هايي كه در برنامه بي‌تفاوت‌سازي نيروهاي انگليسي نسبت به كشتار غيرنظاميان به كار گرفته مي‌شوند به حملات بالگردي نيروهاي آمريكايي به غيرنظاميان در بغداد در سال 2007 اختصاص دارند كه سال گذشته توسط ويكي‌ليكس منتشر شدند. در يكي ديگر از اين فيلم‌ها يك زن افغان پس از مكالمه دو خلبان هلي‌كوپتر و توهين به وي، هدف قرار مي‌گيرد.

در يك فيلم ديگر، خلبان بالگرد پس از كشتن يك شبه‌نظامي مي‌گويد: "شب به خير پرنسس. مطمئنم در اثر افجار تمام لباس‌هايت پاره شده است." سپس در اين فيلم از خوشحالي به خاطر كشتن افغان‌ها دفاع مي‌شود چرا كه افغان‌ها نيز از كشته شدن نيروهاي اشغالگر ابراز خشنودي مي‌كنند.

يك فعال حقوق بشر در اين خصوص مي‌گويد: اينكه نيروهاي انگليسي در افغانستان كارشان به جايي رسيده كه به ديدن فيلم كشتار مردم غيرنظامي مي‌پردازند نشان دهنده شكست در پروژه افغانستان است. هيچ تلاشي براي استقرار دموكراسي در افغانستان نمي‌شود بلكه روحيات سربازان ميادين جنگ تقليل درجه مي‌يابد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر